dc.contributor.advisor | Gráf, Tomáš | |
dc.creator | Rálišová, Diana | |
dc.date.accessioned | 2020-07-17T09:55:52Z | |
dc.date.available | 2020-07-17T09:55:52Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/118836 | |
dc.description.abstract | and Key Words The linguistic concept of complexity as a component of the CAF triad is used to describe the complexity of texts, either spoken (transcribed) or written, and to describe speaker advancedness not only in L1, but also in L2 research. On the most basic level, lexical complexity and syntactic complexity can be distinguished, however, complexity is a multidimensional concept and many different descriptions and operationalisations exist; there is an even wider gap in terms of measuring lexical complexity of L2 oral speech with lexical frequency wordlists as studies on lexical sophistication have yielded inconsistent and sometimes inconclusive results; the majority of studies on lexical sophistication, one of the subdivisions of lexical complexity, have been carried out on written learner production. For this reason, this thesis focuses on measuring lexical complexity in L2 speech with word frequency lists; more specifically, it presumes that C1 speakers would produce more of complex vocabulary (low-frequency vocabulary) than B2 speakers in our sample; this thesis also attempts to correlate word frequency list results with English Vocabulary Profile results and compare the individual speakers. For this analysis 10 B2 and 10 C1 Czech speakers of English were selected from the LINDSEI spoken... | en_US |
dc.description.abstract | a klíčová slova Jazyková komplexnost představuje jednu ze tří základních složek trojice pojmů CAF, tedy komplexnost (complexity), plynulost (fluency) a přesnost jazykové promluvy (accuracy); těchto konceptů se v lingvistice využívá k popisu složitosti projevu a určování úrovně pokročilosti jazyka u rodilých (L1) i nerodilých mluvčích (L2). Základní dělení komplexnosti je na komplexnost syntaktickou a komplexnost lexikální, nicméně existuje mnoho dalších možných dílčích definic komplexnosti, které jsou jazykovědci vykládány různě. Tato diplomová práce se zaměřuje na lexikální komplexnost, konkrétně na parametr lexikální propracovanosti (lexical sophistication), která se dosud měřila hlavně na psaném jazyce nerodilých mluvčích. Studií, které se zabývaly mluveným projevem nerodilých mluvčích a které tento projev analyzovaly pomocí frekvenčních seznamů slov je poskrovnu, tyto studie navíc využívají ke své analýze počítačových nástrojů do značné míry vlastních a jejich výsledky jsou často nesourodé a neprůkazné. Tato diplomová práce pracuje s hlavní hypotézou, že C1 mluvčí by měli produkovat více komplexního jazyka než B2 mluvčí z našeho vzorku (tzn. produkují více slov s nízkou frekvencí a tím mají vyšší lexikální komplexnost); tato práce se rovněž snaží korelovat výsledky měření lexikální frekvence s... | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | CAF|complexity|lexical complexity|L2 speakers|oral speech|LINDSEI corpus|lexical sophistication|lexical frequency wordlists|COCA|EVP|Text Inspector | en_US |
dc.subject | CAF|komplexnost|lexikální komplexnost|L2 mluvčí|mluvený projev|korpus LINDSEI|lexikální propracovanost|frekvenční seznamy slov|COCA|EVP|Text Inspector | cs_CZ |
dc.title | Measuring lexical complexity in L2 speech with word frequency lists | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-17 | |
dc.description.department | Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
dc.description.department | Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 219498 | |
dc.title.translated | Měření lexikální komplexnosti projevu L2 mluvčích pomocí frekvenčních seznamů slov | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Vašků, Kateřina | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English Language and Linguistics | en_US |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglický jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English Language and Linguistics | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | a klíčová slova Jazyková komplexnost představuje jednu ze tří základních složek trojice pojmů CAF, tedy komplexnost (complexity), plynulost (fluency) a přesnost jazykové promluvy (accuracy); těchto konceptů se v lingvistice využívá k popisu složitosti projevu a určování úrovně pokročilosti jazyka u rodilých (L1) i nerodilých mluvčích (L2). Základní dělení komplexnosti je na komplexnost syntaktickou a komplexnost lexikální, nicméně existuje mnoho dalších možných dílčích definic komplexnosti, které jsou jazykovědci vykládány různě. Tato diplomová práce se zaměřuje na lexikální komplexnost, konkrétně na parametr lexikální propracovanosti (lexical sophistication), která se dosud měřila hlavně na psaném jazyce nerodilých mluvčích. Studií, které se zabývaly mluveným projevem nerodilých mluvčích a které tento projev analyzovaly pomocí frekvenčních seznamů slov je poskrovnu, tyto studie navíc využívají ke své analýze počítačových nástrojů do značné míry vlastních a jejich výsledky jsou často nesourodé a neprůkazné. Tato diplomová práce pracuje s hlavní hypotézou, že C1 mluvčí by měli produkovat více komplexního jazyka než B2 mluvčí z našeho vzorku (tzn. produkují více slov s nízkou frekvencí a tím mají vyšší lexikální komplexnost); tato práce se rovněž snaží korelovat výsledky měření lexikální frekvence s... | cs_CZ |
uk.abstract.en | and Key Words The linguistic concept of complexity as a component of the CAF triad is used to describe the complexity of texts, either spoken (transcribed) or written, and to describe speaker advancedness not only in L1, but also in L2 research. On the most basic level, lexical complexity and syntactic complexity can be distinguished, however, complexity is a multidimensional concept and many different descriptions and operationalisations exist; there is an even wider gap in terms of measuring lexical complexity of L2 oral speech with lexical frequency wordlists as studies on lexical sophistication have yielded inconsistent and sometimes inconclusive results; the majority of studies on lexical sophistication, one of the subdivisions of lexical complexity, have been carried out on written learner production. For this reason, this thesis focuses on measuring lexical complexity in L2 speech with word frequency lists; more specifically, it presumes that C1 speakers would produce more of complex vocabulary (low-frequency vocabulary) than B2 speakers in our sample; this thesis also attempts to correlate word frequency list results with English Vocabulary Profile results and compare the individual speakers. For this analysis 10 B2 and 10 C1 Czech speakers of English were selected from the LINDSEI spoken... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |