Zobrazit minimální záznam

Pilsen Alternative Music Scene in 1983-1995
dc.contributor.advisorVaněk, Miroslav
dc.creatorMarková, Lucie
dc.date.accessioned2020-07-16T10:04:10Z
dc.date.available2020-07-16T10:04:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118767
dc.description.abstractPilsen Alternative Music Scene in 1983-1995 Lucie Marková Abstract The aim of this dissertation thesis is to broaden knowledge about the Pilsen alternative music scene in 1983-1995, especially in the framework of three main themes. The basis of the research is content analysis of oral-historical interviews with witnesses who were part of the Pilsen alternative music scene in the selected period. These witnesses were not only active musicians, but also their fans, or organizers of their performances. Their memories were further compared with knowledge gained from the literature, period newspaper, archives materials and ego documents. The first of the main themes focuses on the musical everyday life of musicians, like getting musical equipment, finding rehearsal room or institution of the founder and organizing public performances. The second part of this dissertation thesis describes the relationship between members of alternative music scene and representatives of political power based on several specific cases (Rockfest, Peace Concert of Olof Palme and repression). The whole text is concluded by chapters devoted to the ninetieth of twentieth century, dealing with the transformation of the Pilsen alternative music scene. All these themes are observed primarily by the witness's perspective. Key words: Pilsen...en_US
dc.description.abstractPlzeňská alternativní hudební scéna v letech 1983-1995 Lucie Marková Abstrakt Cílem disertační práce je rozšířit poznatky o plzeňské alternativní hudební scéně v letech 1983-1995, a to zejména v rámci tří ústředních témat. Základem výzkumu se stala obsahová analýza orálně-historických rozhovorů s pamětníky, kteří se ve zvoleném období aktivně pohybovali v plzeňské alternativní hudební sféře. Jednalo se nejen o samotné muzikanty, ale také o jejich fanoušky, nebo zprostředkovatele a pořadatele koncertů. Vzpomínky pamětníků jsou dále komparovány s dalšími poznatky z odborné literatury, archivních materiálů, dobového tisku a memoárů. První ze stěžejních témat se zaměřuje na hudební každodennost muzikantů, tedy na shánění hudebního vybavení, včetně místa, kde zkoušet a dále pak na instituci zřizovatele a pořádání veřejných produkcí. Druhá část práce pak na několika konkrétních případech (Rockfesty, Mírový koncert Olofa Palmeho a represe) pojednává o vzájemném vztahu mezi příslušníky alternativní hudební scény a představitelů politické moci. Celý text uzavírají kapitoly věnované deváté dekádě dvacátého století, pojednávající o transformaci celé plzeňské hudební alternativy. Všechna zmíněná témata jsou sledována především perspektivou samotných pamětníků. Klíčová slova: Plzeňská alternativní hudební scéna -...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectPilsen alternative music scene - musical everyday life - alternative music - Rockfest - ninetieth of twentieth century - The Peace Concert of Olof Palme - oral historyen_US
dc.subjectPlzeňská alternativní hudební scéna - hudební každodennost - alternativní hudba - Rockfest - devadesátá léta 20. století - Mírový koncert Olofa Palmeho - orální historiecs_CZ
dc.titlePlzeňská alternativní hudební scéna v letech 1983-1995cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-25
dc.description.departmentPhD. - General Anthropologyen_US
dc.description.departmentDoktorský obor Integrální studium člověka - Obecná antropologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId167023
dc.title.translatedPilsen Alternative Music Scene in 1983-1995en_US
dc.contributor.refereeMorávková, Naděžda
dc.contributor.refereeFranc, Martin
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineIntegrální studium člověka - obecná antropologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Anthropologyen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Doktorský obor Integrální studium člověka - Obecná antropologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::PhD. - General Anthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csIntegrální studium člověka - obecná antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Anthropologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPlzeňská alternativní hudební scéna v letech 1983-1995 Lucie Marková Abstrakt Cílem disertační práce je rozšířit poznatky o plzeňské alternativní hudební scéně v letech 1983-1995, a to zejména v rámci tří ústředních témat. Základem výzkumu se stala obsahová analýza orálně-historických rozhovorů s pamětníky, kteří se ve zvoleném období aktivně pohybovali v plzeňské alternativní hudební sféře. Jednalo se nejen o samotné muzikanty, ale také o jejich fanoušky, nebo zprostředkovatele a pořadatele koncertů. Vzpomínky pamětníků jsou dále komparovány s dalšími poznatky z odborné literatury, archivních materiálů, dobového tisku a memoárů. První ze stěžejních témat se zaměřuje na hudební každodennost muzikantů, tedy na shánění hudebního vybavení, včetně místa, kde zkoušet a dále pak na instituci zřizovatele a pořádání veřejných produkcí. Druhá část práce pak na několika konkrétních případech (Rockfesty, Mírový koncert Olofa Palmeho a represe) pojednává o vzájemném vztahu mezi příslušníky alternativní hudební scény a představitelů politické moci. Celý text uzavírají kapitoly věnované deváté dekádě dvacátého století, pojednávající o transformaci celé plzeňské hudební alternativy. Všechna zmíněná témata jsou sledována především perspektivou samotných pamětníků. Klíčová slova: Plzeňská alternativní hudební scéna -...cs_CZ
uk.abstract.enPilsen Alternative Music Scene in 1983-1995 Lucie Marková Abstract The aim of this dissertation thesis is to broaden knowledge about the Pilsen alternative music scene in 1983-1995, especially in the framework of three main themes. The basis of the research is content analysis of oral-historical interviews with witnesses who were part of the Pilsen alternative music scene in the selected period. These witnesses were not only active musicians, but also their fans, or organizers of their performances. Their memories were further compared with knowledge gained from the literature, period newspaper, archives materials and ego documents. The first of the main themes focuses on the musical everyday life of musicians, like getting musical equipment, finding rehearsal room or institution of the founder and organizing public performances. The second part of this dissertation thesis describes the relationship between members of alternative music scene and representatives of political power based on several specific cases (Rockfest, Peace Concert of Olof Palme and repression). The whole text is concluded by chapters devoted to the ninetieth of twentieth century, dealing with the transformation of the Pilsen alternative music scene. All these themes are observed primarily by the witness's perspective. Key words: Pilsen...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Doktorský obor Integrální studium člověka - Obecná antropologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV