CSR marketing a odpovědnost české populace v používání jednorázových plastových obalů
CSR marketing and responsiblility of Czech population in the use of disposable plastic packaging
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118573Identifikátory
SIS: 215478
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
24. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
CSR marketing, greenwashing, jednorázové plastové obaly, rozhodovací proces zákazníka, společenská odpovědnost firemKlíčová slova (anglicky)
corporate social responsibility, CSR marketing, customer decision-making process, disposable plastic packaging, greenwashingbakalářská odpovědností české společenskou odpovědností obalů životní prostředí diskutovanějším přispět množiny vědomostí spotřebitelském zjištění postojů spotřebitelů udržitelným části věnuje především předs snaží Následně představeny ovlivňují spotřebitelů zmiňuje ovlivňující spotřebitelů, již spotřebitelského části věnuje generačních faktorů, ovlivňují. komparační těchto věnuje dalším proměnným, spotřebitelů. prováděn sběrem konkrétně základě zjištěno, že generačních ovlivněno některými faktorů že věk ovlivňuje
This bachelor thesis deals with the responsibility of the Czech population in the use of disposable plastic packaging and corporate social responsibility. The overproduction of plastic packaging and its impact on the environment has been an increasingly debated issue in recent years. The aim of this work is to contribute to the set of knowledge about consumer behaviour in the management of disposable plastic packaging and to identify consumer attitudes in relation to the sustainable behaviour of companies. In the theoretical part, the work is mainly devoted to the introduction of the problem of plastic waste and governmental and non- governmental initiatives that try to prevent it. Subsequently, it deals with CSR marketing and related greenwashing. The perspectives that influence the decision-making process of consumers in connection with pro-environmental behaviour are presented here. The work also mentions the factors influencing the decision - making process of consumers, which are demonstrated on the already conducted research concerning consumer behaviour in the management of disposable plastic packaging. In the empirical part, the work is devoted to the study of the pro-environmental behaviour of the Z and Y generation groups and the factors that influence it. In addition to a comparative...