Podpora digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání: případová studie Zlínského kraje
Promotion of digital literacy and digital education: the Case Study of Zlín Region
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118473Identifiers
Study Information System: 202728
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Kohoutek, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Public and Social Policy
Department
Department of Public and Social Policy
Date of defense
23. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
gramotnost, digitální gramotnost, informační komunikační technologie, Zlínský kraj, případová studie, digitální vzdělávání, digitální technologieKeywords (English)
literacy, digital literacy, ICT, Zlín region, case study, digital education, digital technologiesTato diplomová práce je případovou studií zaměřující se na oblast digitální gramotnost a digitálního vzdělávání na příkladu Zlínského kraje. Hlavním cílem této práce bude komplexně zmapovat situaci v oblasti digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání v rámci Zlínského kraje, s přihlédnutím k mezikrajským rozdílům. Bude se snažit zjistit, jaké nedostatky a problémy jsou v rozvoji těchto oblastí nejčastěji identifikovány a jaké oblasti našeho života mohou nejvíce ovlivnit a jaké faktory je nejvíce ovlivňují. Dále se pokusí vysvětlit, jaká činnost a systémová podpora by k rozvoji digitální gramotnosti a digitálního vzdělávání nejvíce přispěla a jaká je v realitě. Diplomová práce bude rozdělena na dvě hlavní části, v první části bude pracováno se sekundárními zdroji, druhá část se pak bude věnovat sběru a analýze primárních dat získaných polostrukturovanými expertními rozhovory. Na rozbor analýzy dat bude navazovat diskuse nad výsledky a budou popsána možná doporučení, která z výzkumu mohla vyplynout.
This diploma thesis has a form of a case study focused on the area of digital literacy and digital education in Zlín region. The main goal of this diploma thesis is to map the situation in digital literacy and digital education in Zlín region, pointing out the diversity between other regions where possible. Another goal is to point out the negative impact that low level of this literacy can have on our lives and what factors influence digital literacy the most. In the end I would like to discuss some future views and goals that Zlín region has in this area of education. In the conclusion of this thesis I would like to discuss the problematic parts in digital education if it comes to any and what could be helpful in development of digital literacy and digital education.