Zobrazit minimální záznam

Consequences of Reconceptualization of New Media Artworks
dc.contributor.advisorCharvát, Martin
dc.creatorScholz, Petr
dc.date.accessioned2020-07-08T11:40:03Z
dc.date.available2020-07-08T11:40:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/118047
dc.description.abstractWithin the new social and technological conditions of the second half of the 20th century, new conceptions of art are being established, later described as "New Media Art". Automated processes (often with integration of artificial intelligence) of artistic creation questions the status of authorship over the final artifact. Next to the ambiguities regarding the status of the artist, the nature of the works themselves is also changing (uniqueness, simulations). The aim of the thesis is to provide theoretical and philosophical analysis of new media artworks based on the synthesis of theoretical background provided by perspectives of multiple authors. This theoretical frame, along with own practical knowledge, will be used for the analysis of selected specific new media art projects, which will provide a closer view on the contemporary computer generated artworks. The end of the thesis will be formulate thoughts about possible future developments in the field of automated creation of algorithmic art or authorship.en_US
dc.description.abstractV relativně nových společenských a technologických podmínkách 2. poloviny 20. století se ustavuje nové pojetí umění později nazvaného "umění nových médií". Automatizované procesy umělecké tvorby (často za účasti umělé inteligence) vedou k otázkám ohledně statusu autorství nad výsledným artefaktem. Vedle nejasnosti ohledně statusu umělce dochází také k proměně povahy samotných děl (jedinečnost, simulace). Práce si klade za cíl provést teoreticko-filosofickou analýzu novomediálních uměleckých děl, která bude vycházet ze syntézy teoretických východisek několika autorů. Na základě tohoto teoretického rámce dojde k rozboru několika konkrétních novomediálních uměleckých projektů, jejichž analýza poskytne bližší pohled na povahu současných digitálních děl. Projekty budou zhodnoceny v souladu s představenými teoretickými perspektivami a v souladu s vlastními praktickými znalostmi. Z postulované povahy budou v závěru formulovány teze týkající se možného budoucího vývoje v oblasti automatizované tvorby algoritmických děl či autorství.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectfine arten_US
dc.subjectaestheticsen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjecttechnologyen_US
dc.subjectsignen_US
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.subjectneural networksen_US
dc.subjectdigital arten_US
dc.subjectautomationen_US
dc.subjectvýtvarné uměnícs_CZ
dc.subjectestetikacs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectobrazcs_CZ
dc.subjecttechnologiecs_CZ
dc.subjectznakcs_CZ
dc.subjectumělá inteligencecs_CZ
dc.subjectneuronové sítěcs_CZ
dc.subjectdigitální uměnícs_CZ
dc.subjectautomatizacecs_CZ
dc.titleDůsledky rekonceptualizace povahy novomediálních uměleckých dělcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-17
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId211013
dc.title.translatedConsequences of Reconceptualization of New Media Artworksen_US
dc.contributor.refereeVáša, Ondřej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV relativně nových společenských a technologických podmínkách 2. poloviny 20. století se ustavuje nové pojetí umění později nazvaného "umění nových médií". Automatizované procesy umělecké tvorby (často za účasti umělé inteligence) vedou k otázkám ohledně statusu autorství nad výsledným artefaktem. Vedle nejasnosti ohledně statusu umělce dochází také k proměně povahy samotných děl (jedinečnost, simulace). Práce si klade za cíl provést teoreticko-filosofickou analýzu novomediálních uměleckých děl, která bude vycházet ze syntézy teoretických východisek několika autorů. Na základě tohoto teoretického rámce dojde k rozboru několika konkrétních novomediálních uměleckých projektů, jejichž analýza poskytne bližší pohled na povahu současných digitálních děl. Projekty budou zhodnoceny v souladu s představenými teoretickými perspektivami a v souladu s vlastními praktickými znalostmi. Z postulované povahy budou v závěru formulovány teze týkající se možného budoucího vývoje v oblasti automatizované tvorby algoritmických děl či autorství.cs_CZ
uk.abstract.enWithin the new social and technological conditions of the second half of the 20th century, new conceptions of art are being established, later described as "New Media Art". Automated processes (often with integration of artificial intelligence) of artistic creation questions the status of authorship over the final artifact. Next to the ambiguities regarding the status of the artist, the nature of the works themselves is also changing (uniqueness, simulations). The aim of the thesis is to provide theoretical and philosophical analysis of new media artworks based on the synthesis of theoretical background provided by perspectives of multiple authors. This theoretical frame, along with own practical knowledge, will be used for the analysis of selected specific new media art projects, which will provide a closer view on the contemporary computer generated artworks. The end of the thesis will be formulate thoughts about possible future developments in the field of automated creation of algorithmic art or authorship.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV