Viry ve výuce biologie na vyšším stupni gymnázia (ISCED 3A)
Viruses in Biology Teaching at Upper Secondary School (ISCED 3A)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117598Identifikátory
SIS: 210100
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hlaváčová, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
5. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
viry, výuka biologie, aktivizační metody výuky, kritické myšlení, metoda práce s textemKlíčová slova (anglicky)
viruses, teaching biology, activation methods of teaching, critical thinking, method of working with text1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá výukou tématu Viry na vyšším stupni gymnázií. V teoretické části se věnuje zařazení tématu v průběhu vyučování, analyzuje dostupné učebnice a jiné učební materiály, věnuje se z teoretické strany aktivizačním metodám, a navrhuje výukové jednotky. Ve výukových jednotkách využívá především metody aktivizační a cílící na kritické myšlení. V praktické části navržené výukové jednotky ověřuje ve výuce, a hodnotí jejich úspěšnost z hlediska míry zapamatování učiva žáky.
1 Abstract The diploma thesis deals with the educational topic Viruses at a higher level of grammar schools. The theoretical part deals with the inclusion of the topic during school year, analyses available textbooks and other teaching materials, focuses on the theoretical side of the activation methods, and suggests teaching units. In the teaching units it mainly uses activation methods and methods targeting on critical thinking. In the practical part of the proposed teaching unit verifies in teaching, and evaluates their success in terms of the degree of remembering pupils.