Show simple item record

Open educational resources in context of environmental studies
dc.contributor.advisorPapík, Richard
dc.creatorPetiška, Eduard
dc.date.accessioned2021-03-26T12:46:07Z
dc.date.available2021-03-26T12:46:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117555
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá problematikou otevřených vzdělávacích zdrojů (OER) v kontextu environmentálních studií. Práce je koncipována jako soubor čtyř tematicky navazujících studií, jež byly publikovány ve formě recenzovaných článků v relevantních odborných časopisech. Úvodní část práce je věnována širšímu kontextu problematiky otevřených vzdělávacích zdrojů a objasnění tematických souvislostí jednotlivých publikací. První studie diskutuje problematiku otevřených vzdělávacích zdrojů, hodnocení jejich kvality a možnosti využívání v environmentálních oborech; zároveň analyzuje různé typy zdrojů, jež jsou dostupné pro environmentální vzdělávání v českém prostředí. Na tomto základě je založen design výzkumu provedený mezi studenty environmentálních oborů na českých vysokých školách na vzorku 233 respondentů. Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve druhé studii zaměřující se na hodnocení kvality a ve třetí studii, v níž jsou řešeny obecné způsoby využívání OER. Ze zjištění plyne, že nejvyužívanějším zdrojem je pro studenty Wikipedie, kterou zároveň považují za poměrně kvalitní zdroj. V další studii je proto řešena problematika Wikipedie, přičemž je navržena ověřitelnost tvrzení respektovanými zdroji jako indikátor kvality pro využívání Wikipedie v rámci environmentálního vzdělávání na vysokoškolské...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation deals with the issue of open educational resources (OER) in the context of environmental studies. The thesis has been framed as a set of four thematically related studies published as peer-reviewed articles in relevant professional journals. The introductory section deals with the broader context of the issue of open educational resources and clarifies the thematic context of individual publications. The first study discusses the issue of open educational resources, the evaluation of their quality and possibilities of use in environmental disciplines; at the same time, it analyzes various types of resources available for environmental education in the Czech environment. Based on this, research was carried out among students of environmental disciplines at Czech universities on a sample of 233 respondents. The results of the research are presented in the second study, which focuses on quality assessment, while the third study deals with the general methods of OER use. Findings show that the most widely used resource among students is Wikipedia, which they also consider to be a relatively high-quality resource. For these reasons, the last study focuses further on Wikipedia and the proposed verifiability of claims by respected sources as a quality indicator for the use of Wikipedia in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectOpen educational resourcesen_US
dc.subjectWikipediaen_US
dc.subjectenvironmental disciplinesen_US
dc.subjectinformation qualityen_US
dc.subjectOtevřené vzdělávací zdrojecs_CZ
dc.subjectWikipediecs_CZ
dc.subjectenvironmentální oborycs_CZ
dc.subjectkvalita informacícs_CZ
dc.titleOtevřené vzdělávací zdroje v kontextu environmentálních studiícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-04
dc.description.departmentDoktorský obor Environmentální studiacs_CZ
dc.description.departmentPhD. - Environmental Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId167076
dc.title.translatedOpen educational resources in context of environmental studiesen_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.contributor.refereeFeberová, Jitka
dc.identifier.aleph002370513
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnvironmental Studiesen_US
thesis.degree.disciplineEnvironmentální studiacs_CZ
thesis.degree.programEnvironmentální studiacs_CZ
thesis.degree.programEnvironmental Studiesen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Doktorský obor Environmentální studiacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::PhD. - Environmental Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csEnvironmentální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnvironmental Studiesen_US
uk.degree-program.csEnvironmentální studiacs_CZ
uk.degree-program.enEnvironmental Studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce se zabývá problematikou otevřených vzdělávacích zdrojů (OER) v kontextu environmentálních studií. Práce je koncipována jako soubor čtyř tematicky navazujících studií, jež byly publikovány ve formě recenzovaných článků v relevantních odborných časopisech. Úvodní část práce je věnována širšímu kontextu problematiky otevřených vzdělávacích zdrojů a objasnění tematických souvislostí jednotlivých publikací. První studie diskutuje problematiku otevřených vzdělávacích zdrojů, hodnocení jejich kvality a možnosti využívání v environmentálních oborech; zároveň analyzuje různé typy zdrojů, jež jsou dostupné pro environmentální vzdělávání v českém prostředí. Na tomto základě je založen design výzkumu provedený mezi studenty environmentálních oborů na českých vysokých školách na vzorku 233 respondentů. Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve druhé studii zaměřující se na hodnocení kvality a ve třetí studii, v níž jsou řešeny obecné způsoby využívání OER. Ze zjištění plyne, že nejvyužívanějším zdrojem je pro studenty Wikipedie, kterou zároveň považují za poměrně kvalitní zdroj. V další studii je proto řešena problematika Wikipedie, přičemž je navržena ověřitelnost tvrzení respektovanými zdroji jako indikátor kvality pro využívání Wikipedie v rámci environmentálního vzdělávání na vysokoškolské...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation deals with the issue of open educational resources (OER) in the context of environmental studies. The thesis has been framed as a set of four thematically related studies published as peer-reviewed articles in relevant professional journals. The introductory section deals with the broader context of the issue of open educational resources and clarifies the thematic context of individual publications. The first study discusses the issue of open educational resources, the evaluation of their quality and possibilities of use in environmental disciplines; at the same time, it analyzes various types of resources available for environmental education in the Czech environment. Based on this, research was carried out among students of environmental disciplines at Czech universities on a sample of 233 respondents. The results of the research are presented in the second study, which focuses on quality assessment, while the third study deals with the general methods of OER use. Findings show that the most widely used resource among students is Wikipedia, which they also consider to be a relatively high-quality resource. For these reasons, the last study focuses further on Wikipedia and the proposed verifiability of claims by respected sources as a quality indicator for the use of Wikipedia in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Doktorský obor Environmentální studiacs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantMoldan, Bedřich
dc.contributor.consultantDlouhá, Jana
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990023705130106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV