Komparace regionálních rozdílů v dlouhodobých záměrech rozvoje vzdělávání Jihomoravského a Moravskoslezského kraje
Comparison of regional differences in long-term plans for the development of education in Jihomoravsky and Moravskoslezsky region
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117347Identifikátory
SIS: 218158
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kursch, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
1. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vzdělávací politika, strategické dokumenty ve vzdělávání, komparace, Jihomoravský kraj, Moravskoslezský kraj, dlouhodobý záměr, kvalitativní a kvantitativní výzkum, obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
educational policy, strategic documents in education, comparison, South Moravian Region, Moravian-Silesian Region, long-term intention, qualitative and quantitative research, content analysisDiplomová práce se zabývá komparací regionálních rozdílů v dlouhodobých záměrech rozvoje vzdělávání v uvedených krajích. Teoretická část začíná vymezením klíčových pojmů vztahujících se ke vzdělávací politice, dále se věnuje legislativnímu rámci pro tvorbu dlouhodobých záměrů a návaznosti těchto dokumentů na celostátní a evropské strategické dokumenty ve vzdělávání. Ve výzkumné části jsou analyzovány oba dokumenty, jejich logická provázanost a návaznost na celostátní strategické dokumenty a výstupy jednotlivých části. Podstatná část je zaměřena na komparaci obou dokumentů a jejich vliv na rozvoj vzdělávání v daném regionu. Závěr diplomové práce shrnuje formu, výstupy a odlišnosti obou dokumentů jak vzájemně, tak i ve vztahu k národním strategickým dokumentům ve vzdělávání. V práci jsou použity metody kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, teoreticko-empirická metoda, analýza dokumentů. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávací politika, strategické dokumenty ve vzdělávání, komparace, Jihomoravský kraj, Moravskoslezský kraj, dlouhodobý záměr, kvalitativní a kvantitativní výzkum, obsahová analýza
The diploma thesis deals with the comparison of regional differences in long-term plans of education development in these regions. The theoretical part begins with the definition of key terms related to education policy, then with the legislative framework for the creation of long-term plans and links these documents to national and European strategic documents in education. In the research part are analyzed both documents, their logical interconnection and relation to national strategic documents and outputs of each part. The main part is focused on the comparison of both documents and their influence on the development of education in the given region. The conclusion of the thesis summarizes the form, outputs and differences of both documents both in relation to national strategic documents in education. There are used methods of quantitative and qualitative content analysis, theoretical-empirical method, document analysis. KEYWORDS educational policy, strategic documents in education, comparison, South Moravian Region, Moravian-Silesian Region, long-term intention, qualitative and quantitative research, content analysis