Zobrazit minimální záznam

Procedurální modelování a realismus v počítačové grafice
dc.contributor.advisorKřivánek, Jaroslav
dc.creatorBeneš, Jan
dc.date.accessioned2021-05-20T12:30:31Z
dc.date.available2021-05-20T12:30:31Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117027
dc.description.abstractJedním z cílů počítačové grafiky je vytváření realistických obrázků. Tento realismus je mimo jiné podmíněn dostupností kvalitního obsahu a možností real- ismus tohoto obsahu ověřit. Realismus a především realismus v procedurálním modelování ale bohužel nejsou v současné literatuře dostatečně zastoupeny. V důsledku toho se právě na tato dvě témata zaměřujeme. Zkoumáme definice obecného realismu v počítačové grafice a také zavádíme teoretický rámec pro uvažování a diskuzi o realismu v procedurálním modelování. Abychom tento teor- etický rámec doplnili konkrétními daty, předkládáme uživatelskou studii realismu procedurálně generovaných budov. V ní zjišťujeme, že realismus této konkrétní třídy procedurálních modelů je obsažen v různých škálách obrazu a docházíme k závěru, že si autoři procedurálních pravidel pro budovy musejí všímat ne- jen drobných detailů, ale také celkového tvaru generovaných modelů. Nakonec popisujeme metodu pro generování procedurálních silničních sítí ve městech a jejich okolí. Za pomoci simulace dopravy a poznatků přejatých z existující lit- eratury necháváme města růst v průběhu simulovaného času. Výsledná města jsou utvářena srůstem menších silnic...cs_CZ
dc.description.abstractOne of the long-standing goals of computer graphics is to generate realistic imagery. This realism is predicated, among other things, on having access to high- quality content to display, and being able to verify its realism. Unfortunately, realism and especially realism in procedural modeling are under-represented in current literature. Consequently, we address these two topics by investigating the definitions of general realism in computer graphics and by providing a basic framework for thinking and talking about realism in procedural modeling. In or- der to provide this framework with initial tangible data, we present a user study of the realism of procedural buildings. We find that realism of this specific class of procedural models is carried on different scales and conclude that authors of procedural rules for buildings need to beware of not only the fine details, but also the overall shape of the generated models. Finally, we present a method for growing procedural road networks in and close to cities. We use a traffic simula- tion and adapt existing research to grow cities over time. The cities are formed by letting several meaningfully positioned smaller settlements' minor roads grow in step with additional major roads. As a result, we are able to generate cities with rich, complex and realistic...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectcomputer graphicsen_US
dc.subjectmodelingen_US
dc.subjectcontent creationen_US
dc.subjectpočítačová grafikacs_CZ
dc.subjectmodelovánícs_CZ
dc.subjecttvorba obsahucs_CZ
dc.titleProcedural modeling and realism in computer graphicsen_US
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-02-10
dc.description.departmentKatedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software Engineeringen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222122
dc.title.translatedProcedurální modelování a realismus v počítačové graficecs_CZ
dc.identifier.aleph002314216
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware Systemsen_US
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software Engineeringen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csJedním z cílů počítačové grafiky je vytváření realistických obrázků. Tento realismus je mimo jiné podmíněn dostupností kvalitního obsahu a možností real- ismus tohoto obsahu ověřit. Realismus a především realismus v procedurálním modelování ale bohužel nejsou v současné literatuře dostatečně zastoupeny. V důsledku toho se právě na tato dvě témata zaměřujeme. Zkoumáme definice obecného realismu v počítačové grafice a také zavádíme teoretický rámec pro uvažování a diskuzi o realismu v procedurálním modelování. Abychom tento teor- etický rámec doplnili konkrétními daty, předkládáme uživatelskou studii realismu procedurálně generovaných budov. V ní zjišťujeme, že realismus této konkrétní třídy procedurálních modelů je obsažen v různých škálách obrazu a docházíme k závěru, že si autoři procedurálních pravidel pro budovy musejí všímat ne- jen drobných detailů, ale také celkového tvaru generovaných modelů. Nakonec popisujeme metodu pro generování procedurálních silničních sítí ve městech a jejich okolí. Za pomoci simulace dopravy a poznatků přejatých z existující lit- eratury necháváme města růst v průběhu simulovaného času. Výsledná města jsou utvářena srůstem menších silnic...cs_CZ
uk.abstract.enOne of the long-standing goals of computer graphics is to generate realistic imagery. This realism is predicated, among other things, on having access to high- quality content to display, and being able to verify its realism. Unfortunately, realism and especially realism in procedural modeling are under-represented in current literature. Consequently, we address these two topics by investigating the definitions of general realism in computer graphics and by providing a basic framework for thinking and talking about realism in procedural modeling. In or- der to provide this framework with initial tangible data, we present a user study of the realism of procedural buildings. We find that realism of this specific class of procedural models is carried on different scales and conclude that authors of procedural rules for buildings need to beware of not only the fine details, but also the overall shape of the generated models. Finally, we present a method for growing procedural road networks in and close to cities. We use a traffic simula- tion and adapt existing research to grow cities over time. The cities are formed by letting several meaningfully positioned smaller settlements' minor roads grow in step with additional major roads. As a result, we are able to generate cities with rich, complex and realistic...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990023142160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV