Zobrazit minimální záznam

Legal standing of universities
dc.contributor.advisorStaša, Josef
dc.creatorProcházka, Jan
dc.date.accessioned2020-02-19T10:54:40Z
dc.date.available2020-02-19T10:54:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116529
dc.description.abstractvii Legal Status of Higher Education Institutions Abstract The aim of this thesis is to analyse the legal status of various types of Higher education institutions within public law in a historical and contemporary perspective, to deal with their typology theoretically. Moreover, the thesis pays attention to academic self-government and the academic sphere overal and finally, it inquires into the assurance of quality of higher education in the Czech Republic in the form of the institution of accreditation. The text is divided into eight parts, including the introduction and the conclusion. The introduction analyses status of Higher education institutions in a historical perspective, particularly concerning Charles University in Prague, and through the development in the 20th century, the line of the thesis moves toward the contemporary legislation, included in the Act No. 111/1998 Sb., as amended, and in the related documents of both legal and political nature. Following this part, an analysis of the typology of Higher education Institutions follows, as well as a brief treatise on the academic sphere, including the issues of students and Academic Staff legal relations as members of the academic community. The remainder of the thesis pursues the new regulation concerning accreditation, including the new...en_US
dc.description.abstractvi Právní postavení vysokých škol Abstrakt Cílem této práce je analyzovat postavení různých druhů vysokých škol ve veřejném právu v historické i současné perspektivě, teoreticky se věnovat jejich typologii. Dále práce věnuje pozornost akademické samosprávě a akademickému prostředí vůbec a konečně se zabývá též zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání v ČR v podobě institutu akreditace. Text je rozdělen do osmi částí včetně úvodu a závěru. V úvodu je rozebráno postavení vysoké školy, především pražské Univerzity Karlovy, v historické perspektivě a přes vývoj ve 20. století se linie práce přesouvá směrem k současné úpravě, obsažené v zákoně č. 111/1998 Sb., v platném znění, a v navazujících dokumentech právního i politického rázu. Následuje rozbor typologie vysokých škol, stručné pojednání o akademickém prostředí, včetně otázek poměrů studentů a akademických pracovníků jako členů akademické obce. Zbývající část práce je věnována úpravě akreditace, včetně nové úpravy institucionální akreditace. V závěru předkládám několik vlastních závěrů de lege ferenda. Práce naopak nevěnuje bližší pozornost úpravě přijímacího řízení, poplatkových povinností souvisejících s vysokoškolským studiem, ani nově zavedenými možnostmi poskytovat vysokoškolské vzdělání zahraničními vysokými školami na území ČR. Směry, v nichž...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectvysoké školycs_CZ
dc.subjectakademická samosprávacs_CZ
dc.subjectakreditacecs_CZ
dc.subjecthigher education institutionsen_US
dc.subjectacademic self-governmenten_US
dc.subjectaccreditationen_US
dc.titlePrávní postavení vysokých školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-29
dc.description.departmentKatedra správního práva a správní vědycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Administrative Law and Administrative Scienceen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId211820
dc.title.translatedLegal standing of universitiesen_US
dc.contributor.refereeRajchl, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra správního práva a správní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Administrative Law and Administrative Scienceen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csvi Právní postavení vysokých škol Abstrakt Cílem této práce je analyzovat postavení různých druhů vysokých škol ve veřejném právu v historické i současné perspektivě, teoreticky se věnovat jejich typologii. Dále práce věnuje pozornost akademické samosprávě a akademickému prostředí vůbec a konečně se zabývá též zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání v ČR v podobě institutu akreditace. Text je rozdělen do osmi částí včetně úvodu a závěru. V úvodu je rozebráno postavení vysoké školy, především pražské Univerzity Karlovy, v historické perspektivě a přes vývoj ve 20. století se linie práce přesouvá směrem k současné úpravě, obsažené v zákoně č. 111/1998 Sb., v platném znění, a v navazujících dokumentech právního i politického rázu. Následuje rozbor typologie vysokých škol, stručné pojednání o akademickém prostředí, včetně otázek poměrů studentů a akademických pracovníků jako členů akademické obce. Zbývající část práce je věnována úpravě akreditace, včetně nové úpravy institucionální akreditace. V závěru předkládám několik vlastních závěrů de lege ferenda. Práce naopak nevěnuje bližší pozornost úpravě přijímacího řízení, poplatkových povinností souvisejících s vysokoškolským studiem, ani nově zavedenými možnostmi poskytovat vysokoškolské vzdělání zahraničními vysokými školami na území ČR. Směry, v nichž...cs_CZ
uk.abstract.envii Legal Status of Higher Education Institutions Abstract The aim of this thesis is to analyse the legal status of various types of Higher education institutions within public law in a historical and contemporary perspective, to deal with their typology theoretically. Moreover, the thesis pays attention to academic self-government and the academic sphere overal and finally, it inquires into the assurance of quality of higher education in the Czech Republic in the form of the institution of accreditation. The text is divided into eight parts, including the introduction and the conclusion. The introduction analyses status of Higher education institutions in a historical perspective, particularly concerning Charles University in Prague, and through the development in the 20th century, the line of the thesis moves toward the contemporary legislation, included in the Act No. 111/1998 Sb., as amended, and in the related documents of both legal and political nature. Following this part, an analysis of the typology of Higher education Institutions follows, as well as a brief treatise on the academic sphere, including the issues of students and Academic Staff legal relations as members of the academic community. The remainder of the thesis pursues the new regulation concerning accreditation, including the new...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra správního práva a správní vědycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV