Zobrazit minimální záznam

Talented pupil with natural science focus at the second stage of primary school and his comprehensive development within the public education
dc.contributor.advisorMarádová, Eva
dc.creatorPiskáčková, Klára
dc.date.accessioned2020-02-04T10:51:08Z
dc.date.available2020-02-04T10:51:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116080
dc.description.abstractNázev Přírodovědně orientovaný nadaný žák na druhém stupni základní školy a jeho komplexní rozvoj v rámci společného vzdělávání Klíčová slova Nadání, intelektové nadání, nadaný žák, společné vzdělávání, komplexní rozvoj Abstrakt Tématem diplomové práce je komplexní rozvoj přírodovědně nadaného žáka na druhém stupni běžné základní školy. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, co a jakým způsobem je u nadaného žáka rozvíjeno a na základě výsledků vyplývajících z provedeného šetření pak navrhnout další doporučení. Teoretická část práce se nejprve zabývá obecně nadáním, vysvětluje pojem nadání, popisuje přístupy k nadání v čase a věnuje se modelům a druhům nadání. Podrobněji je pak popsáno nadání intelektové, zejména přírodovědné. Další oddíl teoretické části práce se zaměřuje na nadaného žáka, jeho charakteristiky, identifikaci a diagnostiku. Kromě toho charakterizuje specifickou skupinu nadaných žáků, konkrétně nadané žáky s poruchami učení. Teoretická část se zabývá také vzděláváním nadaných žáků. Popisuje legislativu České republiky v této oblasti, nejvíce se věnuje Vyhlášce č.27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. V kapitole vzdělávání jsou také zmíněny vzdělávací potřeby nadaných žáků. Poslední kapitola teoretické části uvádí klíčové oblasti rozvoje dítěte....cs_CZ
dc.description.abstractTitle Talented pupil with natural science focus at the second stage of primary school and his comprehensive development within the public education Key words Talent, intellectual talent, talented pupil, gifted pupil, public education, comprehensive development Abstract The topic of this master thesis is comprehensive development of talented pupil with natural science focus at the second stage of public primary school. The aim of the research was to find out what and how has been talented pupil formed in terms of development and to suggest further recommendations based on the results of the research. The theoretical part of the thesis examines talent in general, explains the concept of talent, describes approaches to talent in time and focus on models and types of talent. Intellectual talent, especially natural science, is described in more detail as well. Furthermore, theoretical part focuses on the talented pupil, its characteristics, identification and diagnostics. In addition, it characterizes a specific group of talented pupils, namely talented pupils with learning disabilities. The theoretical chapter also investigates education of talented pupils. Moreover, thesis describes the legislation of the Czech Republic in this area, most devoted to Decree No. 27/2016 Coll., about the education of pupils with...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTalenten_US
dc.subjectintellectual talenten_US
dc.subjecttalented pupilen_US
dc.subjectgifted pupilen_US
dc.subjectpublic educationen_US
dc.subjectcomprehensive developmenten_US
dc.subjectNadánícs_CZ
dc.subjectintelektové nadánícs_CZ
dc.subjectnadaný žákcs_CZ
dc.subjectspolečné vzdělávánícs_CZ
dc.subjectkomplexní rozvojcs_CZ
dc.titlePřírodovědně orientovaný nadaný žák na druhém stupni základní školy a jeho komplexní rozvoj v rámci společného vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-01-14
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId207848
dc.title.translatedTalented pupil with natural science focus at the second stage of primary school and his comprehensive development within the public educationen_US
dc.contributor.refereeKvětoňová, Lea
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev Přírodovědně orientovaný nadaný žák na druhém stupni základní školy a jeho komplexní rozvoj v rámci společného vzdělávání Klíčová slova Nadání, intelektové nadání, nadaný žák, společné vzdělávání, komplexní rozvoj Abstrakt Tématem diplomové práce je komplexní rozvoj přírodovědně nadaného žáka na druhém stupni běžné základní školy. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, co a jakým způsobem je u nadaného žáka rozvíjeno a na základě výsledků vyplývajících z provedeného šetření pak navrhnout další doporučení. Teoretická část práce se nejprve zabývá obecně nadáním, vysvětluje pojem nadání, popisuje přístupy k nadání v čase a věnuje se modelům a druhům nadání. Podrobněji je pak popsáno nadání intelektové, zejména přírodovědné. Další oddíl teoretické části práce se zaměřuje na nadaného žáka, jeho charakteristiky, identifikaci a diagnostiku. Kromě toho charakterizuje specifickou skupinu nadaných žáků, konkrétně nadané žáky s poruchami učení. Teoretická část se zabývá také vzděláváním nadaných žáků. Popisuje legislativu České republiky v této oblasti, nejvíce se věnuje Vyhlášce č.27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. V kapitole vzdělávání jsou také zmíněny vzdělávací potřeby nadaných žáků. Poslední kapitola teoretické části uvádí klíčové oblasti rozvoje dítěte....cs_CZ
uk.abstract.enTitle Talented pupil with natural science focus at the second stage of primary school and his comprehensive development within the public education Key words Talent, intellectual talent, talented pupil, gifted pupil, public education, comprehensive development Abstract The topic of this master thesis is comprehensive development of talented pupil with natural science focus at the second stage of public primary school. The aim of the research was to find out what and how has been talented pupil formed in terms of development and to suggest further recommendations based on the results of the research. The theoretical part of the thesis examines talent in general, explains the concept of talent, describes approaches to talent in time and focus on models and types of talent. Intellectual talent, especially natural science, is described in more detail as well. Furthermore, theoretical part focuses on the talented pupil, its characteristics, identification and diagnostics. In addition, it characterizes a specific group of talented pupils, namely talented pupils with learning disabilities. The theoretical chapter also investigates education of talented pupils. Moreover, thesis describes the legislation of the Czech Republic in this area, most devoted to Decree No. 27/2016 Coll., about the education of pupils with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV