Přírodovědně orientovaný nadaný žák na druhém stupni základní školy a jeho komplexní rozvoj v rámci společného vzdělávání
Talented pupil with natural science focus at the second stage of primary school and his comprehensive development within the public education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/116080Identifikátory
SIS: 207848
Kolekce
- Kvalifikační práce [18847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Květoňová, Lea
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
14. 1. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Nadání, intelektové nadání, nadaný žák, společné vzdělávání, komplexní rozvojKlíčová slova (anglicky)
Talent, intellectual talent, talented pupil, gifted pupil, public education, comprehensive developmentNázev Přírodovědně orientovaný nadaný žák na druhém stupni základní školy a jeho komplexní rozvoj v rámci společného vzdělávání Klíčová slova Nadání, intelektové nadání, nadaný žák, společné vzdělávání, komplexní rozvoj Abstrakt Tématem diplomové práce je komplexní rozvoj přírodovědně nadaného žáka na druhém stupni běžné základní školy. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, co a jakým způsobem je u nadaného žáka rozvíjeno a na základě výsledků vyplývajících z provedeného šetření pak navrhnout další doporučení. Teoretická část práce se nejprve zabývá obecně nadáním, vysvětluje pojem nadání, popisuje přístupy k nadání v čase a věnuje se modelům a druhům nadání. Podrobněji je pak popsáno nadání intelektové, zejména přírodovědné. Další oddíl teoretické části práce se zaměřuje na nadaného žáka, jeho charakteristiky, identifikaci a diagnostiku. Kromě toho charakterizuje specifickou skupinu nadaných žáků, konkrétně nadané žáky s poruchami učení. Teoretická část se zabývá také vzděláváním nadaných žáků. Popisuje legislativu České republiky v této oblasti, nejvíce se věnuje Vyhlášce č.27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. V kapitole vzdělávání jsou také zmíněny vzdělávací potřeby nadaných žáků. Poslední kapitola teoretické části uvádí klíčové oblasti rozvoje dítěte....
Title Talented pupil with natural science focus at the second stage of primary school and his comprehensive development within the public education Key words Talent, intellectual talent, talented pupil, gifted pupil, public education, comprehensive development Abstract The topic of this master thesis is comprehensive development of talented pupil with natural science focus at the second stage of public primary school. The aim of the research was to find out what and how has been talented pupil formed in terms of development and to suggest further recommendations based on the results of the research. The theoretical part of the thesis examines talent in general, explains the concept of talent, describes approaches to talent in time and focus on models and types of talent. Intellectual talent, especially natural science, is described in more detail as well. Furthermore, theoretical part focuses on the talented pupil, its characteristics, identification and diagnostics. In addition, it characterizes a specific group of talented pupils, namely talented pupils with learning disabilities. The theoretical chapter also investigates education of talented pupils. Moreover, thesis describes the legislation of the Czech Republic in this area, most devoted to Decree No. 27/2016 Coll., about the education of pupils with...