Zobrazit minimální záznam

Aggressive commercial practices against competitors
dc.contributor.advisorPatěk, Daniel
dc.creatorSvobodová, Michaela
dc.date.accessioned2020-01-13T10:54:41Z
dc.date.available2020-01-13T10:54:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/115819
dc.description.abstractAgresivní obchodní praktiky vůči soutěžitelům Abstrakt Práce se zabývá agresivními obchodními praktikami vůči soutěžitelům. Jejím cílem je vymezit pojem agresivní obchodní praktiky vůči soutěžitelům a subsumovat pod tento pojem zákonné skutkové podstaty a vybrané soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže, které naplňují jeho definiční znaky. Dalším, navazujícím cílem je pak výklad jednotlivých předmětných skutkových podstat. V první části této práce je vymezen pojem soutěžitel a je provedeno dělení nekalých obchodních praktik dvěma způsoby, a to z hlediska jejich dopadu (vůči soutěžitelům a vůči zákazníkům) a z hlediska kvality předmětného jednání (agresivní a klamavé). Jako vodítko pro tato dělení byla použita směrnice na o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům na vnitřním trhu. Dále tato část zahrnuje diskuzi nad existencí klamavých obchodních praktik vůči soutěžitelům a je zakončena vytvořením definice agresivních obchodních praktik vůči soutěžitelům. V druhé části je analyzována generální klauzule nekalé soutěže, přičemž výklad se soustředí na ty aspekty tohoto pojmu, které mají dopad na jednání spadající pod agresivní praktiky vůči soutěžitelům. V části třetí jsou rozebrány skutkové podstaty proti nekalé soutěži spadající pod téma této práce. U každé z těchto skutkových podstat je výklad...cs_CZ
dc.description.abstractAggressive commercial practices against competitors Abstract This thesis deals with aggressive business practices against competitors. Its aim is to define the concept of aggressive commercial practices against competitors and to subsume under this term, merits of unfair competition defined by law and selected case law merits of unfair competition, which fulfill the definition. The next objective is then the interpretation of the individual merits of unfair competition. The first part of this thesis defines the term competitor and divides unfair commercial practices in two ways, namely based on their impact (against competitors and against customers) and based on the qualitative side of the practice (aggressive and deceptive). The Unfair Commercial Practices Directive has been used as a guideline for these divisions. Furthermore, this section includes a discussion of whether the misleading commercial practices against competitors exist and is concluded with the definition of aggressive commercial practices against competitors. In the second part, the general clause of unfair competition is analyzed, the interpretation concentrating on those aspects of the term that have an impact on the practices falling under the aggressive practices against competitors term. The third part deals with the merits of unfair...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectunfair competitionen_US
dc.subjectaggressive commercial practicesen_US
dc.subjectcommercial practices against competitorsen_US
dc.subjectmerits of unfair competitionen_US
dc.subjectnekalá soutěžcs_CZ
dc.subjectagresivní soutěžní praktikycs_CZ
dc.subjectsoutěžní praktiky vůči soutěžitelůmcs_CZ
dc.subjectskutkové podstaty nekalé soutěžecs_CZ
dc.titleAgresivní obchodní praktiky vůči soutěžitelůmcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-19
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId182561
dc.title.translatedAggressive commercial practices against competitorsen_US
dc.contributor.refereeLiška, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAgresivní obchodní praktiky vůči soutěžitelům Abstrakt Práce se zabývá agresivními obchodními praktikami vůči soutěžitelům. Jejím cílem je vymezit pojem agresivní obchodní praktiky vůči soutěžitelům a subsumovat pod tento pojem zákonné skutkové podstaty a vybrané soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže, které naplňují jeho definiční znaky. Dalším, navazujícím cílem je pak výklad jednotlivých předmětných skutkových podstat. V první části této práce je vymezen pojem soutěžitel a je provedeno dělení nekalých obchodních praktik dvěma způsoby, a to z hlediska jejich dopadu (vůči soutěžitelům a vůči zákazníkům) a z hlediska kvality předmětného jednání (agresivní a klamavé). Jako vodítko pro tato dělení byla použita směrnice na o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům na vnitřním trhu. Dále tato část zahrnuje diskuzi nad existencí klamavých obchodních praktik vůči soutěžitelům a je zakončena vytvořením definice agresivních obchodních praktik vůči soutěžitelům. V druhé části je analyzována generální klauzule nekalé soutěže, přičemž výklad se soustředí na ty aspekty tohoto pojmu, které mají dopad na jednání spadající pod agresivní praktiky vůči soutěžitelům. V části třetí jsou rozebrány skutkové podstaty proti nekalé soutěži spadající pod téma této práce. U každé z těchto skutkových podstat je výklad...cs_CZ
uk.abstract.enAggressive commercial practices against competitors Abstract This thesis deals with aggressive business practices against competitors. Its aim is to define the concept of aggressive commercial practices against competitors and to subsume under this term, merits of unfair competition defined by law and selected case law merits of unfair competition, which fulfill the definition. The next objective is then the interpretation of the individual merits of unfair competition. The first part of this thesis defines the term competitor and divides unfair commercial practices in two ways, namely based on their impact (against competitors and against customers) and based on the qualitative side of the practice (aggressive and deceptive). The Unfair Commercial Practices Directive has been used as a guideline for these divisions. Furthermore, this section includes a discussion of whether the misleading commercial practices against competitors exist and is concluded with the definition of aggressive commercial practices against competitors. In the second part, the general clause of unfair competition is analyzed, the interpretation concentrating on those aspects of the term that have an impact on the practices falling under the aggressive practices against competitors term. The third part deals with the merits of unfair...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV