dc.contributor.advisor | Měkota, Tomáš | |
dc.creator | Urbanová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2019-12-11T10:50:45Z | |
dc.date.available | 2019-12-11T10:50:45Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/115506 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá geografickou dovedností čtení krajiny vztaženou na žáky základních škol. Zaměřuje se na definování krajiny, její typologii a způsoby čtení krajiny. Výzkum probíhal formou pozorování 20 žáků na stanovené trase a vyhodnocením pracovních listů. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem žáci vnímají krajinu, jak ovlivňují osobní faktory jejich pozorování a především byl cíl přispět k hlubšímu pochopení této dovednosti. Z výzkumu vyplývá, že žáci nemají se čtením krajiny mnoho zkušeností a v určitých znalostech a dovednostech mají nedostatky. Toto vyhodnocení je užitečné jak pro samotné žáky, tak pro učitele a mělo by dát impuls k tomu, se tímto tématem více zabývat. Klíčová slova: krajina, čtení krajiny, žáci základní školy | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis is concerned with the geographical ability of understanding immediate landscape, and specifically on primary school pupils. It focuses on defining landscape, its typology and the ways of reading the landscape. The research consisted of observing a group of 20 students on a set field trip route, and the subsequent evaluation of the worksheets they were asked to fill in. The aim was to find out, how the pupils perceive the landscape, how different individual characteristics influence their perception, and chiefly the thesis aimed to aid in deeper understanding of this skill. The research shows that pupils do not have much experience with the task and they lack certain skills and abilities. The conclusion can be useful both to the pupils as well as the teachers, and it should help rouse interest for this topic. Keywords: Landscape, Reading of Landscape, Primary School Pupils | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Landscape | en_US |
dc.subject | Reading of Landscape | en_US |
dc.subject | Primary School Pupils | en_US |
dc.subject | krajina | cs_CZ |
dc.subject | čtení krajiny | cs_CZ |
dc.subject | žáci základní škol | cs_CZ |
dc.title | Čtení krajiny očima žáků základní školy | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-06 | |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.identifier.repId | 208158 | |
dc.title.translated | Reading Landscape by elementary school pupils | en_US |
dc.contributor.referee | Kučera, Zdeněk | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physical Education and Sport Oriented at Education - Geography Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physical Education and Sport Oriented at Education - Geography Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá geografickou dovedností čtení krajiny vztaženou na žáky základních škol. Zaměřuje se na definování krajiny, její typologii a způsoby čtení krajiny. Výzkum probíhal formou pozorování 20 žáků na stanovené trase a vyhodnocením pracovních listů. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem žáci vnímají krajinu, jak ovlivňují osobní faktory jejich pozorování a především byl cíl přispět k hlubšímu pochopení této dovednosti. Z výzkumu vyplývá, že žáci nemají se čtením krajiny mnoho zkušeností a v určitých znalostech a dovednostech mají nedostatky. Toto vyhodnocení je užitečné jak pro samotné žáky, tak pro učitele a mělo by dát impuls k tomu, se tímto tématem více zabývat. Klíčová slova: krajina, čtení krajiny, žáci základní školy | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis is concerned with the geographical ability of understanding immediate landscape, and specifically on primary school pupils. It focuses on defining landscape, its typology and the ways of reading the landscape. The research consisted of observing a group of 20 students on a set field trip route, and the subsequent evaluation of the worksheets they were asked to fill in. The aim was to find out, how the pupils perceive the landscape, how different individual characteristics influence their perception, and chiefly the thesis aimed to aid in deeper understanding of this skill. The research shows that pupils do not have much experience with the task and they lack certain skills and abilities. The conclusion can be useful both to the pupils as well as the teachers, and it should help rouse interest for this topic. Keywords: Landscape, Reading of Landscape, Primary School Pupils | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |