Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich poznávání a efektivního uplatňování
Social skills of the teacher and the possibilities of its recognition and effective application
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/112065Identifikátory
SIS: 191337
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mertin, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
9. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Funkce učitele|Osobnost učitele|Profesní dovednosti učitele|Sociální dovednosti|Sociální kompetenceKlíčová slova (anglicky)
Professional skills of the teacher|Social competence|Social skills|Teacher's function|Teacher's personalityBakalářská práce s názvem Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich identifikace sleduje toto téma v rámci oblasti pedagogické psychologie a je zaměřena na téma sociálních dovedností učitele, možnosti jejich identifikace a efektivního uplatňování. Cílem této práce je definování sociálních dovedností a jejich vymezení mezi příbuznými pojmy, nalezení způsobů jejich identifikace na základě dostupných literárních pramenů a vlastního výzkumného designu a popis možností jejich uplatnění. V literárně přehledové části je pozornost věnována popisu funkcí a osobnostních vlastností učitele, vymezení příbuzných pojmů sociálních dovedností, detailnímu popisu sociálních dovedností a možnostem jejich identifikace a popisu učitele experta. Ve výzkumné části je pozornost věnována návrhu výzkumného projektu, který je zaměřený na identifikaci sociálních dovedností učitelů 2. stupně základních škol, středních škol a víceletých gymnázií prostřednictvím kombinace několika výzkumných metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The bachelor thesis " Social skills of the teacher and the possibilities of their identification" pursues this topic in the field of pedagogical psychology and is focused on the subject of social skills of the teacher, the possibilities of their identification. The aim of this work is to define social skills and their demarcation between related concepts, to find ways of their identification on the basis of available literary sources and own research design. In the literary overview section, attention is given to a description of the teacher's functions and his personality traits, a description of related social skills concepts, the detailed description of social skills and the possibilities of their identification and description of the teacher as an expert. In the research part, attention is paid to the proposal of research design, which is focused on the identification of social skills of teachers of the 2nd level of elementary schools, secondary schools and multi-year grammar schools through the combination of several research methods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)