Zobrazit minimální záznam

Gifted children at the first level of elementary school and their social skills
dc.contributor.advisorZábrodská, Kateřina
dc.creatorJonáková, Zuzana
dc.date.accessioned2020-02-11T13:54:21Z
dc.date.available2020-02-11T13:54:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/112011
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí prvním stupni základní školy, se specifickým zaměřením na rozvoj jejich sociálních a emočních dovedností. Cílem práce je porozumět faktorům, které u nadaných dětí ovlivňují osvojování sociálních a emočních dovedností, a identifikovat výukové postupy, které nadaným dětem mohou pomoci při rozvoji těchto dovedností. Ve své práci diskutuji koncept nadání a nadaného dítěte a představuji hlavní současné teorie nadání. Věnuji se také historickému přístupu k nadání, který přiblíží, jak se k nadaným dětem přistupovalo postupně až do dnešní doby. Následně se pak věnuji otázce, jak nadaným dětem pomoci k rozvoji sociálních a emočních dovedností a k jejich začlenění do třídního kolektivu. Zajímá mě, jaká podpůrná opatření pro nadané děti v této oblasti již existují a jaká je jejich účinnost. Závěrem shrnu, co ze získaných poznatků lze vyvodit, a jaký přístup má dnešní, tedy hlavně české, školství k nadaným dětem.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on gifted children at the first level of elementary school, with a spe- cific focus on the children's social and emotional skills. The aim of the thesis is to explore the mul- tiple factors that influence the development of social skills in gifted children, as well as to identify educational processes that could help gifted children to develop these skills. In the first part of the thesis, I discuss the concepts of giftedness and gifted child and introduce main theories of gif- tedness. I also discuss the historical developments of the giftedness research. Next, I explore the question how to help gifted children to develop their social and emotional skill as well as how to improve their integration into peer groups. I examine specific policies aimed at helping gifted chil- dren and their effectiveness. As a conclusion, I summarize main findings and discuss implications for the current Czech educational system.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnadání|emoční inteligence|sociální dovednosti|první stupeň|základní škola|Nadané dětics_CZ
dc.subjectsocial skills|the emotional intelligence|first level|elementary school|talent|Gifted childrenen_US
dc.titleNadané děti na prvním stupni základní školy a jejich sociální dovednostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-05
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId210644
dc.title.translatedGifted children at the first level of elementary school and their social skillsen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph002301371
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí prvním stupni základní školy, se specifickým zaměřením na rozvoj jejich sociálních a emočních dovedností. Cílem práce je porozumět faktorům, které u nadaných dětí ovlivňují osvojování sociálních a emočních dovedností, a identifikovat výukové postupy, které nadaným dětem mohou pomoci při rozvoji těchto dovedností. Ve své práci diskutuji koncept nadání a nadaného dítěte a představuji hlavní současné teorie nadání. Věnuji se také historickému přístupu k nadání, který přiblíží, jak se k nadaným dětem přistupovalo postupně až do dnešní doby. Následně se pak věnuji otázce, jak nadaným dětem pomoci k rozvoji sociálních a emočních dovedností a k jejich začlenění do třídního kolektivu. Zajímá mě, jaká podpůrná opatření pro nadané děti v této oblasti již existují a jaká je jejich účinnost. Závěrem shrnu, co ze získaných poznatků lze vyvodit, a jaký přístup má dnešní, tedy hlavně české, školství k nadaným dětem.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on gifted children at the first level of elementary school, with a spe- cific focus on the children's social and emotional skills. The aim of the thesis is to explore the mul- tiple factors that influence the development of social skills in gifted children, as well as to identify educational processes that could help gifted children to develop these skills. In the first part of the thesis, I discuss the concepts of giftedness and gifted child and introduce main theories of gif- tedness. I also discuss the historical developments of the giftedness research. Next, I explore the question how to help gifted children to develop their social and emotional skill as well as how to improve their integration into peer groups. I examine specific policies aimed at helping gifted chil- dren and their effectiveness. As a conclusion, I summarize main findings and discuss implications for the current Czech educational system.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990023013710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV