dc.contributor.advisor | Zábrodská, Kateřina | |
dc.creator | Jonáková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2020-02-11T13:54:21Z | |
dc.date.available | 2020-02-11T13:54:21Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/112011 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí prvním stupni základní školy, se specifickým zaměřením na rozvoj jejich sociálních a emočních dovedností. Cílem práce je porozumět faktorům, které u nadaných dětí ovlivňují osvojování sociálních a emočních dovedností, a identifikovat výukové postupy, které nadaným dětem mohou pomoci při rozvoji těchto dovedností. Ve své práci diskutuji koncept nadání a nadaného dítěte a představuji hlavní současné teorie nadání. Věnuji se také historickému přístupu k nadání, který přiblíží, jak se k nadaným dětem přistupovalo postupně až do dnešní doby. Následně se pak věnuji otázce, jak nadaným dětem pomoci k rozvoji sociálních a emočních dovedností a k jejich začlenění do třídního kolektivu. Zajímá mě, jaká podpůrná opatření pro nadané děti v této oblasti již existují a jaká je jejich účinnost. Závěrem shrnu, co ze získaných poznatků lze vyvodit, a jaký přístup má dnešní, tedy hlavně české, školství k nadaným dětem. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on gifted children at the first level of elementary school, with a spe- cific focus on the children's social and emotional skills. The aim of the thesis is to explore the mul- tiple factors that influence the development of social skills in gifted children, as well as to identify educational processes that could help gifted children to develop these skills. In the first part of the thesis, I discuss the concepts of giftedness and gifted child and introduce main theories of gif- tedness. I also discuss the historical developments of the giftedness research. Next, I explore the question how to help gifted children to develop their social and emotional skill as well as how to improve their integration into peer groups. I examine specific policies aimed at helping gifted chil- dren and their effectiveness. As a conclusion, I summarize main findings and discuss implications for the current Czech educational system. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | nadání|emoční inteligence|sociální dovednosti|první stupeň|základní škola|Nadané děti | cs_CZ |
dc.subject | social skills|the emotional intelligence|first level|elementary school|talent|Gifted children | en_US |
dc.title | Nadané děti na prvním stupni základní školy a jejich sociální dovednosti | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-05 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 210644 | |
dc.title.translated | Gifted children at the first level of elementary school and their social skills | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 002301371 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí prvním stupni základní školy, se specifickým zaměřením na rozvoj jejich sociálních a emočních dovedností. Cílem práce je porozumět faktorům, které u nadaných dětí ovlivňují osvojování sociálních a emočních dovedností, a identifikovat výukové postupy, které nadaným dětem mohou pomoci při rozvoji těchto dovedností. Ve své práci diskutuji koncept nadání a nadaného dítěte a představuji hlavní současné teorie nadání. Věnuji se také historickému přístupu k nadání, který přiblíží, jak se k nadaným dětem přistupovalo postupně až do dnešní doby. Následně se pak věnuji otázce, jak nadaným dětem pomoci k rozvoji sociálních a emočních dovedností a k jejich začlenění do třídního kolektivu. Zajímá mě, jaká podpůrná opatření pro nadané děti v této oblasti již existují a jaká je jejich účinnost. Závěrem shrnu, co ze získaných poznatků lze vyvodit, a jaký přístup má dnešní, tedy hlavně české, školství k nadaným dětem. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on gifted children at the first level of elementary school, with a spe- cific focus on the children's social and emotional skills. The aim of the thesis is to explore the mul- tiple factors that influence the development of social skills in gifted children, as well as to identify educational processes that could help gifted children to develop these skills. In the first part of the thesis, I discuss the concepts of giftedness and gifted child and introduce main theories of gif- tedness. I also discuss the historical developments of the giftedness research. Next, I explore the question how to help gifted children to develop their social and emotional skill as well as how to improve their integration into peer groups. I examine specific policies aimed at helping gifted chil- dren and their effectiveness. As a conclusion, I summarize main findings and discuss implications for the current Czech educational system. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990023013710106986 | |