The Didactic Tradition: Reformed Heroines in Fanny Burney's novels
Didaktická tradice: napravené hrdinky v románech Fanny Burney
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111997Identifiers
Study Information System: 207994
Collections
- Kvalifikační práce [23201]
Author
Advisor
Referee
Beran, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
English and American Studies
Department
Department of Anglophone Literatures and Cultures
Date of defense
5. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
English
Grade
Good
Keywords (Czech)
Fanny Burney|anglický román|anglická literatura 18. století|tradice napravených hrdinek|autorky 18. a 19. stoletíKeywords (English)
Fanny Burney|English novel|Eighteenth century English literature|reformed heroines tradition|18th and 19th century women writersTato bakalářská práce se zabývá analýzou porovnání románů Evelína Cecílie (1796) napsané Fanny Burneyovou, která byla vlivnou autorkou ženské literatury na konci 18. století. Její romány jsou součástí didaktické tradice reformovaných hrdinek, která této době. Její hlavní postavy jsou vytvořeny převážně podle stejného vzoru jejich původu, finační situace a morální ctnosti. Co se ale mění je satirická kvalita jejích lekcí, jež reflektuje společnost té doby a nabývá narůstající intenzity a morálního povědomí. Hlavní částí této práce je analýza Evelíny. Tato sekce obsahuje diskuzi způsobu vyprávění tohoto románu a společenského vývoje, rodinné podmínky, mentorující postav finační situaci společně s jejím přístupem; s důrazem na satirický účel. V první kapitole, se soustředíme na různé nedorozumnění a trapné situace sloužící jako testy, které jsou nezbytné pro hrdinčin vývoj. Dále je komentována společenská kritika, která se projevuje na postavách, které obklopují Evelínu a pak je propojena s fiozofií 18. století vycházející myšlení Jean Wollstonecraftové, dvou významných osobností této doby. Druhá kapitola je věnována Burneyové dalšího románu, Cecília. Kapitola dodržuje analogickou strukturu té předchozí a zabývá se problematikou relevantní k románu, protože tentokrát se autorka zabývá komercializací spíše než...
The History of Young Lady's Entrance into the World an influential author of women's literature in the late 18 discussion of the novel's narrative mode and the heroine's social development, family The second chapter is dedicated to Burney's next novel, the parallels in the heroines' circumstances are obvious. The final part summarizes the progress of Burney' lessons and the didactic message of these ''guides'' that were considered as good instructions