Motivace učitelů středních škol k dalšímu vzdělávání
Motivation Of Secondary School Teachers For Continuing Education
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111818Identifiers
Study Information System: 201956
Collections
- Kvalifikační práce [23980]
Author
Advisor
Referee
Baumgartner, František
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
10. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
motivace ke vzdělávání učitelů|další profesní vzdělávání učitelů|učitelé středních škol|kompetence učitelů|bariéry ve vzdělávání|profesní rozvojKeywords (English)
motivation of teachers for further education|teacher's continuing education|secondary school teachers|teacher's competencies|barriers in education|vocational developmentBakalářská práce pojednává o motivaci učitelů středních škol k dalšímu profesnímu vzdělávání. Jejím hlavním cílem je zjistit, co učitele k dalšímu vzdělávání motivuje. Na základě teoretických poznatků odborné literatury nejprve vymezuje samotnou profesi učitele. Dále se zaměřuje na další vzdělávání učitelů u nás, jeho podoby a specifika. Poté se zabývá samotnou motivací učitelů k dalšímu vzdělávání. Poslední část bakalářské práce je věnována vlastnímu kvantitativnímu empirickému šetření realizovanému mezi učiteli středních škol v Ústeckém kraji. Dílčím cílem empirického šetření je identifikace faktorů, které motivaci učitelů k dalšímu vzdělávání ovlivňují. Klíčová slova motivace ke vzdělávání učitelů, další profesní vzdělávání učitelů, učitelé středních škol, kompetence učitelů, bariéry ve vzdělávání, profesní rozvoj
The bachelor thesis deals with motivation of secondary school teachers for continuing education. The main aim is to find out what motivates secondary school teachers for continuing education. On the basis of theoretical knowledge of professional literature, it first defines the profession of a teacher. It also focuses on further education of teachers in our country with its forms and specifics. Then it deals with the motivation of teachers for further education. The final part of the thesis is dedicated to the quantitative empirical survey among secondary school teachers in the Ústí Region. A partial objective of the survey is to identify factors that influence teachers' motivation for further education. Key words motivation of teachers for further education, teacher's continuing education, secondary school teachers, teacher's competencies, barriers in education, vocational development