Swearing in English: Language Attitudes in L1 and L2 Speakers
Klení v angličtině: postoje vůči vulgarismům u mluvčích L1 a L2
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111799Identifiers
Study Information System: 206444
Collections
- Kvalifikační práce [23988]
Author
Advisor
Referee
Tichý, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
English and American Studies
Department
Department of the English Language and ELT Methodology
Date of defense
5. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
klení|jazykové tabu|jazykový postoj|první jazyk|druhý jazykKeywords (English)
swearing|language taboo|language attitude|first language|second languageVýzkum jazykového tabu je stále tabu - a právě proto je to dodnes málo zkoumané téma. O klení ve druhém jazyce víme ještě méně. Cílem této práce je zjistit, zda rodilí a nerodilí mluvčí angličtiny vnímají klení v angličtině odlišně. Toto jsme vyzkoumali pomocí anonymního internetového dotazníku, který vyplnilo celkem 43 rodilých a 178 nerodilých mluvčích. Všichni byly studenti vysokých škol v Praze. Otázky se týkaly čtyř tematických okruhů: metadata; replikace předešlého výzkumu týkajícího se chování respondentů Dewaele (2017) a hodnocení míry tabu Beers Fägerstern (2007); dále obecné jazykové postoje respondentů; a nakonec názory respondentů na zahrnutí výuky klení do hodin angličtiny. Výsledky ukázaly, že rodilí i nerodilí mluvčí používají kletby v angličtině, a obě skupiny mají důvěru ve svou přesnost, i když nerodilí mluvčí méně. Dále byly ale objeveny veliké rozdíly v hodnocení míry tabu - nerodilí mluvčí měli od rodilých u 7 z 12 tabu slov odlišné hodnoty. Obě skupiny považovaly klení za přirozenou část jazyka, a přes 40% respondentů se přiklání k zahrnutí klení do výuky. Na základě výsledků jsme došly k závěru, že hodnocení obou skupin mohou pro nerodilé mluvčí mít nečekané následky, jelikož je mohou vést k chybnému používání klení v angličtině. Toto se může negativně odrážet v různých...
Researching language taboo is still considered taboo - as such, little research is done into topic. Even less is known about swearing in a second language. The goal of this thesis is to discover whether native and non-native speakers of English perceive swearing in English differently. This was done by the distribution of an anonymous online questionnaire, which was filled out by 43 native and 178 non-native speakers. These were all university students in Prague. The questions belonged into four thematic parts: metadata; replication of previous research concerning the self-reported behaviour of respondents Dewaele (2017) and offensiveness ratings Beers Fägersten (2007); furthermore general language attitudes; and finally respondents' opinions regarding the inclusion of swearing in curriculums for Foreign Language Teaching. Based on the results, we have come to the conclusion that the varying results of the two groups can have adverse consequences for non-native speakers, because they could lead to their misuse of swearing in English. This may reflect negatively in various parts of their lives. Because of this, and the support for this idea among the respondents themselves, the thesis argues for the inclusion of swearing in FLT. key words: swearing, language taboo, language attitude, first language,...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Maturitní zkouška z českého jazyka v úpravě pro neslyšící ve světle testování češtiny jako cizího jazyka
Defence status: DEFENDEDAndrejsek, Jan (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Date of defense: 4. 2. 2015Práce se na pozadí dosavadních výzkumů čtenářské gramotnosti u sluchově postižených žáků zabývá modifikovanou maturitní zkouškou z českého jazyka v úpravě pro neslyšící, kterou v České republice skládají neslyšící žáci ve ... -
Teaching English through English
Defence status: DEFENDEDSmejkalová, Julie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Date of defense: 12. 9. 2014Diplomová práce se zabývá rolí cílového jazyka ve výuce angličtiny. Cílem práce je prozkoumat vliv výuky prostřednictvím cílového jazyka na rozvoj komunikativní kompetence žáků prvního stupně základní školy. Teoretická ... -
Úvod do teorie jazykové správnosti
Defence status: DEFENDEDBeneš, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Date of defense: 23. 6. 2017Introduction to the Theory of Language Correctness. The theme of this Thesis is the novel conceptualization of the subject field, which is, in the Czech context, traditionally dealt with within the theory of language ...