Obraz Indie v českých médiích od roku 1990
The Image of India in the Czech media since 1990
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111569Identifikátory
SIS: 180391
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hons, Pavel
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Indologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav asijských studií
Datum obhajoby
11. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Indie, česká média, mediální obraz, diskurz, diskurzivní analýzaKlíčová slova (anglicky)
India, Czech media, media image, discourse, discourse analysisBakalářská práce se věnuje obrazu Indie v českých médiích. Jedná se o časové vymezení od roku 1996 po současnost. Hlavním cílem práce je popsat obraz Indie, který je tvořen českými tištěnými médii. V první kapitole bude problém vymezen z teoretického a metodologického hlediska a zároveň bude popsán výběr zdrojových materiálů. V další části práce budou pomocí kvantitativního výzkumu představena média, která v České republice referují o Indii nejčastěji. Dále se bude pomocí diskurzivní analýzy hlouběji zkoumat způsob, jakým autoři představují Indii veřejnosti a jak tedy přímo přispívají k vytváření určitého obrazu Indie mezi čtenáři. Závěr zhodnotí, jak je Indie v České republice komunikována.
This thesis deals with the image of India in the Czech media. The analysis begins in 1996 and continues to recent years. The aim of the thesis is to describe the image of India in the Czech print media. The principles of the theory of discourse, discourse analysis and image in media as well as the methodology are defined in the first chapter, which also contains the description of the primary sources for the further analysis. The following part of the thesis contains the results of the quantitative media analysis, that show which media are writing most often regarding the topic "India". The thesis further shows the results of the qualitative discourse analysis, which explains in detail how are the journalists creating the image of India and how they directly contribute to the construction of the image of India among the readers. The conclusion describes how is India communicated in the Czech Republic.
