Show simple item record

Cyberbullying by students and its connection to teacher's educational styles
dc.contributor.advisorŠtětovská, Iva
dc.creatorJablonská, Markéta
dc.date.accessioned2019-10-22T08:23:44Z
dc.date.available2019-10-22T08:23:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/111263
dc.description.abstractBachelor work is focusing on actual phenomenon of cyberbullying of teachers by students. The work is putting this phenomenon in context with educational styles assuming that there is a possible connection. The discovery of differences between student's perception of their interaction, with teachers that had experienced cyberattacks from students and those who didn't, could lead to new prevention strategies for teachers that are under growing pressure. The first part of this work is acquainting readers with the issue of cyberbullying and its specifics. The attention is focused on bullying, primarily cyberbullying of teachers by students and its various forms. It also deals with pupil-teacher interaction from pupil's perspective. In this context is outlined student's opinion on characteristics of an ideal teacher. Teaching styles are explained and putted in context with bullying. The aim of this work is to explain the phenomenon of cyberbullying of teachers and its potential connections with teaching styles of the teacher. The second part of the bachelor work consists in a research proposal. This research is designed to explore connections between student's evaluation of teacher's teaching style and teacher's experience with cyberattacs. The aim of this research is to discover possible relation...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá současnou problematikou kyberšikany učitele, kterou dává do souvislosti s edukačními styly. Objevení rozdílů mezi tím, jak žáci vnímají učitele, kteří neměli zkušenost s kyberútoky a učitele, kteří tuto zkušenost měli, by mohlo pomoci k vytvoření ochranných strategií pro učitele, na které jsou kladeny stále větší nároky. V první části seznamuje čtenáře s šikanou a specifiky kyberšikany. Zaměřuje se na fenomén kyberšikany učitele ze strany žáků a jeho nejrůznější formy. Také se věnuje interakci žák- učitel z pohledu žáka, především nastínění ideálu učitele a vybraných edukačních stylů. Cílem práce je především vysvětlit fenomén kyberšikany a prozkoumat možné souvislosti s edukačními styly učitele. Ve druhé části je navržen výzkum, který zkoumá souvislost mezi hodnoceným edukačním stylem učitele a jeho zkušeností s kyberútoky ze strany žáků. Cílem výzkumu je zaprvé zmapovat výskyt kyberšikany učitelů napříč republikou. Za druhé prozkoumat možné souvislosti mezi tím, jak žáci vnímají vlastní interakci s učitelem a výskytem kyberútoků na jeho osobu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectBullying|Cyberbullying|Cyberattacks|Cyberbullying the teacher|Teaching stylesen_US
dc.subjectŠikana|Kyberšikana|Kyberútok|Kyberšikana učitele|Edukační stylycs_CZ
dc.titleSouvislost edukačních stylů učitele a kyberšikany ze strany žákůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-06
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId202924
dc.title.translatedCyberbullying by students and its connection to teacher's educational stylesen_US
dc.contributor.refereeŠnoblová, Vladěna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá současnou problematikou kyberšikany učitele, kterou dává do souvislosti s edukačními styly. Objevení rozdílů mezi tím, jak žáci vnímají učitele, kteří neměli zkušenost s kyberútoky a učitele, kteří tuto zkušenost měli, by mohlo pomoci k vytvoření ochranných strategií pro učitele, na které jsou kladeny stále větší nároky. V první části seznamuje čtenáře s šikanou a specifiky kyberšikany. Zaměřuje se na fenomén kyberšikany učitele ze strany žáků a jeho nejrůznější formy. Také se věnuje interakci žák- učitel z pohledu žáka, především nastínění ideálu učitele a vybraných edukačních stylů. Cílem práce je především vysvětlit fenomén kyberšikany a prozkoumat možné souvislosti s edukačními styly učitele. Ve druhé části je navržen výzkum, který zkoumá souvislost mezi hodnoceným edukačním stylem učitele a jeho zkušeností s kyberútoky ze strany žáků. Cílem výzkumu je zaprvé zmapovat výskyt kyberšikany učitelů napříč republikou. Za druhé prozkoumat možné souvislosti mezi tím, jak žáci vnímají vlastní interakci s učitelem a výskytem kyberútoků na jeho osobu.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor work is focusing on actual phenomenon of cyberbullying of teachers by students. The work is putting this phenomenon in context with educational styles assuming that there is a possible connection. The discovery of differences between student's perception of their interaction, with teachers that had experienced cyberattacks from students and those who didn't, could lead to new prevention strategies for teachers that are under growing pressure. The first part of this work is acquainting readers with the issue of cyberbullying and its specifics. The attention is focused on bullying, primarily cyberbullying of teachers by students and its various forms. It also deals with pupil-teacher interaction from pupil's perspective. In this context is outlined student's opinion on characteristics of an ideal teacher. Teaching styles are explained and putted in context with bullying. The aim of this work is to explain the phenomenon of cyberbullying of teachers and its potential connections with teaching styles of the teacher. The second part of the bachelor work consists in a research proposal. This research is designed to explore connections between student's evaluation of teacher's teaching style and teacher's experience with cyberattacs. The aim of this research is to discover possible relation...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV