Ideální a reálný učitel ošetřovatelství očima žáka střední zdravotnické školy
Ideal and real teacher of nursing by the eyes of the student of nursing college
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11113Identifikátory
SIS: 36088
Kolekce
- Kvalifikační práce [1142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nerudová, Irena
Kyasová, Miroslava
Fakulta / součást
Lékařská fakulta v Hradci Králové
Obor
Ošetřovatelství - pedagogika ve zdravotnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav sociálního lékařství
Datum obhajoby
14. 6. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Autor: Alena Kamenská DiS. Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Ideální a reálný učitel ošetřovatelství očima žáka Střední zdravotnické školy Vedoucí práce: Prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. Rok obhajoby: 2007 Klíčová slova: osobnost učitele ošetřovatelství, ideální a reálný učitel ošetřovatelství, interakční styl učitele, hodnocení oblastí interakčního stylu učitele žáky Bakalářská práce na téma "Ideální a reálný učitel ošetřovatelství očima žáka Střední zdravotnické školy" je prací teoreticko výzkumnou. Ve své teoretické části si klade za cíl přiblížit specifika zdravotnického školství, žáků zdravotních škol a jejich odborných vyučujících. Pokouší se charakterizovat osobnost učitele ošetřovatelství na podkladě vědeckých charakteristik a výzkumů zabývajících se studiem osobnosti, které jsou aplikovány na specifika profese odborného učitele. Výzkumná část práce je zaměřena na charakteristiku ideálního a reálného učitele ošetřovatelství na podkladě informací získaných dotazníkovým šetřením od žáků zdravotnické školy. K dotazníkovému šetření byl použit dotazník "Interakčního stylu učitele" , který na podkladě práce T. Wubbelse a J.Levyho upravili J. Mareš a P. Gavora.
Bachelor's thesis on the topic "Ideal and real teacher of nursing by the eyes of a Nursing College student" is the work theoretically experimental. In its theoretical part proposes approaching to specifice of nursing educational system, Nursing College students and thein vocational teachers. It tries to characterize the vocational teacher's personality on the strength of scientific characteristics and research dealing with the study of personality which is applied to specifics of vocational teacher's profession. Experimental part of the thesis is centred on the characteristic of an ideal and real teacher of nursing on the strength of information received from a questionnaire filled in by Nursing College students. We used a questionnaire " Interactive style of teacher" for our research which was adapted on the strength of work T. Wubbelse and J. Levy by J. Mareš and P. Gavora.