Ideální a reálný učitel ošetřovatelství očima žáka střední zdravotnické školy
Ideal and real teacher of nursing by the eyes of the student of nursing college
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11113Identifiers
Study Information System: 36088
Collections
- Kvalifikační práce [1115]
Author
Advisor
Referee
Nerudová, Irena
Kyasová, Miroslava
Faculty / Institute
Faculty of Medicine in Hradec Králové
Discipline
Nursing - Pedagogy in Health Service
Department
Department of Social Medicine
Date of defense
14. 6. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéLanguage
Czech
Grade
Excellent
Autor: Alena Kamenská DiS. Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Ideální a reálný učitel ošetřovatelství očima žáka Střední zdravotnické školy Vedoucí práce: Prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. Rok obhajoby: 2007 Klíčová slova: osobnost učitele ošetřovatelství, ideální a reálný učitel ošetřovatelství, interakční styl učitele, hodnocení oblastí interakčního stylu učitele žáky Bakalářská práce na téma "Ideální a reálný učitel ošetřovatelství očima žáka Střední zdravotnické školy" je prací teoreticko výzkumnou. Ve své teoretické části si klade za cíl přiblížit specifika zdravotnického školství, žáků zdravotních škol a jejich odborných vyučujících. Pokouší se charakterizovat osobnost učitele ošetřovatelství na podkladě vědeckých charakteristik a výzkumů zabývajících se studiem osobnosti, které jsou aplikovány na specifika profese odborného učitele. Výzkumná část práce je zaměřena na charakteristiku ideálního a reálného učitele ošetřovatelství na podkladě informací získaných dotazníkovým šetřením od žáků zdravotnické školy. K dotazníkovému šetření byl použit dotazník "Interakčního stylu učitele" , který na podkladě práce T. Wubbelse a J.Levyho upravili J. Mareš a P. Gavora.
Bachelor's thesis on the topic "Ideal and real teacher of nursing by the eyes of a Nursing College student" is the work theoretically experimental. In its theoretical part proposes approaching to specifice of nursing educational system, Nursing College students and thein vocational teachers. It tries to characterize the vocational teacher's personality on the strength of scientific characteristics and research dealing with the study of personality which is applied to specifics of vocational teacher's profession. Experimental part of the thesis is centred on the characteristic of an ideal and real teacher of nursing on the strength of information received from a questionnaire filled in by Nursing College students. We used a questionnaire " Interactive style of teacher" for our research which was adapted on the strength of work T. Wubbelse and J. Levy by J. Mareš and P. Gavora.