Vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách pracujících s klienty s Alzheimerovou chorobou
The education of employees of social services who work with clients with Alzheimer's disease
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111124Identifikátory
SIS: 204005
Katalog UK: 990022954400106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kodymová, Pavla
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
5. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Alzheimerova choroba|Sociální služby|Vzdělávání v sociálních službách|Zaměstnanci v sociálních službáchKlíčová slova (anglicky)
Alzheimer's disease|Social Services|Education in social services|Employees in social servicesDiplomová práce se zaměřuje na hodnocení vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách, kteří pracují s klienty trpícími Alzheimerovou chorobou. Konkrétně se jedná o pracovníky, kteří vykonávají přímou obslužnou péči v rámci domovů se zvláštním režimem v zeňském Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zaměřuje na popis, projevy, fáze onemocnění a na specifika demence. Dále pojednává o formách a dostupnosti služeb reagujících na specifické potřeby osob s demencí a o s Plzeňském kraji. Důležitou kapitolou je oblast vzdělávání pracovníků v sociálních službách, která se zaměřuje na legislativní rámec vzdělávání, jeho plánování a realizaci a na vzdělávací kurzy určené pro pracovníky v přímé péči. Empirická část hodnotí vzdělávací kurzy pro pracovníky v sociálních službách a způsob jejich výběru. Pro zjištění údajů bylo použito dotazníkové šetření s cílem hodnotit vzdělávací kurzy z pohledu pracovníků v sociálních službách. Pro zjišťování výběru kurzů byl použit strukturovaný rozhovor s vedoucími pracovníky, kteří v rámci zařízení koordinují vzdělávání zaměstnanců. Výzkum se realizoval v deseti domovech se zvláštním režimem vybraných prostřednictvím záměrného výběru. výzkumu vyplývá, že pracovníci v sociálních službách hodnotí absolvované vzdělávací kurzy kladně. Význam spatřují...
This thesis is focused on evaluation of the education of social workers in social services who work with patients who suffer the Alzheimer's disease. It is concretely about workers who do the direct service care within the special regime homes in Plzeň Region. The thesis consists of the theoretical and empiric parts. The theoretical part includes the description, symptoms and phases of the disease. It talks about forms and availability of those services for specific needs of people with dementia in Plzeň Region. The important chapter is concentrated on education of social workers with relation to the legislative area of education, its planning and realization, the training courses for the social workers with the direct care. The empiric part evaluates the training courses for the social workers and the way which are selected. For finding of the answers was used questionnaire rating, the aim was to evaluate the training courses from the point of view of social workers. How are these courses chosen was discussed with executives in the form of a semi-structured interview. These executives coordinate the education of social workers in these special regime homes. The research took place in 10 deliberately selected special regime homes. The conclusion of this research indicates that social workers...
