"Pod slupkou oblíbeného ovoce": rámování fair trade Ekumenickou akademií
"Under the skin of your favourite fruit": framing of fair trade by Ekumenická akademie
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110910Identifikátory
SIS: 193466
Katalog UK: 990022968220106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [7323]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šťovíčková Jantulová, Magdaléna
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
25. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
teorie rámování, klíčové úlohy rámování, diagnostické rámování, prognostické rámování, motivační rámování, nezisková organizace, hnutí fair tradeKlíčová slova (anglicky)
framing theory, core framing tasks, diagnostic framing, prognostic framing, motivational framing, non-profit organization, fair trade movementCílem práce je popsat rámování činnosti neziskové organizace Ekumenická akademie, z.s. ve spojení s hnutím fair trade. Konkrétně popsat jakým způsobem strategicky konstruuje sdělení, které prostřednictvím letáků, předává stávajícím i potenciálním příznivcům. Teoretická část se věnuje základní koncepci hnutí fair trade i jeho působení v České republice. Následně popisuje teorii rámců, a to především klíčové úlohy rámování, které jsou pro tuto diplomovou práci podstatné. V metodologii jsou objasněny metody výzkumu, kdy se jednalo o obsahovou analýzu dokumentů a postup samotné analýzy. V poslední části práce jsou popsány výsledky výzkumu, tedy to, jakým způsobem organizace interpretovala a konstruovala realitu v rámci diagnostického, prognostického a motivačního rámování a tvořila tak význam celého sdělení.
The aim of the thesis is to describe framing activity of non-profit organization Ekumenická akademie, z.s. that is linked with fair trade movement. It means I want to describe how it strategically constructs a communication made through leaflets that go to existing and potential supporters. The theoretical part focuses on the concept of fair trade movement and its work in the Czech Republic. Then it describes the framing theory, especially core framing tasks that are essential to this thesis. In the methodology, the research methods are explained, which was content analysis of the documents and it also describes the process of the analysis itself. The last part of the thesis describes the results of the research which means how the organization interpreted and constructed the reality with diagnostic, prognostic and motivational framing and thus formed the meaning of the whole communication.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Kampaň Činoherního divadla v Ústí nad Labem - analýza rámování
Výsledek obhajoby: OBHÁJENORohanová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2017)Datum obhajoby: 25. 9. 2017Tato práce zkoumá kauzu týkající se Činoherního divadla v Ústí nad Labem, která se odehrála v roce 2014. Podstatou kauzy byl spor mezi Činoherním divadlem a radními města Ústí nad Labem. Na tento spor reagovala veřejnost ... -
Efektivita a vliv reklam využívajících framing
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHofmanová, Aneta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 11. 9. 2023This bachelor thesis focuses on effectiveness and impact of advertisements using framing. The first chapter of the theoretical part is devoted to the concept of framing and its effect from the perspective of psychology and ... -
Efekty rámování: přehled soudobých poznatků
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVintr, Jáchym (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 3. 11. 2022This rigorous thesis reviews contemporary findings on the framing effect. It is an important psychological effect embedded in the field of social cognition. The thesis includes a theoretical and an empirical part. The ...
