Videomapping jako film. Filmové postupy v tvorbě skupiny Macula
Projection mapping as a film. Film techniques used in works of the Macula group
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110839Identifiers
Study Information System: 178612
Collections
- Kvalifikační práce [23976]
Author
Advisor
Referee
Španihelová, Magda
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Cinema Studies
Department
Film Studies Department
Date of defense
5. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Videomapping|projection mapping|filmová relokace|MaculaKeywords (English)
Videomapping|projection mapping|film relocation|MaculaVideomapping se na našem území začal v širší míře objevovat až v posledních deseti letech. Jedná se o vizuální proces, kdy je na povrch reálných objektů promítaná projekce pohyblivé- ho obrazu, která s tímto povrchem kreativním způsobem pracuje. Z prostředí interiérových galerijních instalací a klubových vystoupení se tento fenomén velmi rychle rozrostl až do současného stavu, kdy je velkoplošná mappingová projekce na fasádu běžnou součástí nejrůz- nějších brandingových kampaní nebo městských slavností. Cílem této bakalářské práce je ukázat, jakým způsobem k nám videomapping promlouvá, jaký je jeho vztah k filmu, jaké jsou jejich společné rysy a odlišnosti, případně jaké stylové prvky videomapping používá. Odpovědi na tyto otázky bude práce hledat zejména v tvorbě české vizuální skupiny Macula, konkrétně pak v jejich projekcích z let 2009-2014, kdy ve skupině působili jako hlavní autoři Amar Mulabegović, Dan Gregor a Ondřej Skala. Samo- statná kapitola bude věnována historickému kontextu videomappingu a jeho vztahu k dalším formy pohyblivého obrazu. Těžištěm práce bude analýza jednotlivých mediálních rovin a po- stupů spojených s videomappingem. Práce bude vycházet z veřejně dostupných pramenů - ze záznamů jednotlivých představení, z dosud publikovaných odborných prací, z rozhovorů nebo dostupných...
Projection mapping is a visual process where a moving picture is projected onto the surface of real objects in a creative manner. This phenomenon started to appear widely in galleries and music clubs just about ten years ago, but it has grown very quickly. Today large-scale projection mappings are a common part of various brand campaigns and city celebrations. The main objective of this thesis is to describe how the projection mapping language works, how it is related to the film language and what aspects of style and form are present in this kind of visual work. This thesis focuses on the works of a Czech visual group called the Macula, which was active during the years 2009-2014. At that time the main group members were Amar Mulabegović, Dan Gregor and Ondřej Skala. My research will be based on publicly available sources - live performance video recordings, previously published research papers and public interviews. Methodologically, this thesis will be based on the approach of new film history, neoformalism, new media theory, semiotics and other approaches associated with experimental film analysis. KEYWORDS Videomapping, projection mapping, film relocation, Macula.