Green communication: case study of the outdoor clothing company Patagonia Inc.
Green communication: případová studie na outdoorové oděvní firmě Patagonia Inc.
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110804Identifiers
Study Information System: 192862
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Denisa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
24. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Patagonia, psaní příběhů, brand journalism, environmentální žurnalistika, životní prostředí, transmediální příběhy, dobrodružství, aktivisimus, udržitelnost, outdoorová firma, zelený marketing, Společenská zodpovědnost firem, Bears Ears, Utah, Zachraňte Bears Ears, Yvon Chouinard, Barack Obama, Donald Trump, Prezident ukradl Vaši zemiKeywords (English)
Patagonia, storytelling, brand journalism, environmental journalism, environment, transmedia storytelling, adventure, activism, sustainability, outdoor company, green marketing, Corporate Social Responsibility, Bears Ears, Utah, Donald Trump, Protect Bears Ears, Yvon Chouinard, Barack Obama, Donald Trump, President Stole Your LandThis work Once Upon the Patagonia Brand will detail a case study of the American outdoor brand, Patagonia Inc., and its environmental transmedia storytelling campaigns, with a particular focus on its most recent project, Protect Bears Ears. Bears Ears has been the youngest American National Monument, which was however illegally cut in half by the current president Trump. While Patagonia pursues its main business objective of producing high-quality sports clothing, the brand also actively engages its customers in civic involvement and environmental activism through powerful storytelling. Patagonia inspires its users and other businesses to engage in responsible civic, consumer, and producer behaviors, with the ultimate goal of protecting the unique and fragile planet that we all inhabit. Patagonia confirms its altruistic commitments through its mission statement: "We're in business to save our planet."
Tato diplomová práce, Byla, nebyla jedna firma, a ta se jmenovala Patagonie, se zabývá případovou studií outdorové značky Patagonia a jejích aktivistických transmediálních obsahových projektů, s důrazem na nejaktuálnější kampaň značky: Zachraňte Bears Ears. Park Bears Ears je obdobou české chráněné krajinné oblasti, jejíž status ale současný americký prezident Donald Trump nedávno neautorizovaně sebral. Zatímco se firma zabývá výrobou a prodejem kvalitního outdoorového oblečení, tak se Patagonie ve stejnou dobu také aktivně angažuje do veřejného dění. Firma informuje své zákazníky zejména o stavu životního prostředí prostřednictvím svćyh multimediálních poutavých příběhů nesoucí prvky žurnalistiky. Patagonie usiluje o podněcování veřejnosti a ostatních firem zapojovat se do občanské společnosti, změnit spotřební chování nejen zákazníků, ale i výrobců, s konec̆ným cílem udržitelné ochrany této křehké planety, kterou my všichni obýváme. Patagonie potvrzuje své altruistické odhodlání prostřednictvím svého oficiálního firemního hesla: "Jsme v businessu, abychom zachránili planetu."