Kvalita ošetřovatelské péče u klientů po kloubních náhradách
The quality of nursing care in clients' after arthral replacements
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11080Identifiers
Study Information System: 36070
Collections
- Kvalifikační práce [1161]
Author
Advisor
Referee
Karpaš, Karel
Filková, Zuzana
Faculty / Institute
Faculty of Medicine in Hradec Králové
Discipline
Nursing - Pedagogy in Health Service
Department
Department of Social Medicine
Date of defense
14. 6. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéLanguage
Czech
Grade
Excellent
Autor: Jaroslava Horáková Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Kvalita ošetřovatelské péče u klientů po kloubních náhradách Vedoucí práce: Jaroslava Pečenková Počet stran 81 Počet příloh: 2 Rok obhajoby: 2007 Klíčová slova: kvalita ošetřovatelské péče, informovanost, vnímání bolesti, tišení bolesti, pacienti (klienti) po operaci kyčelního a kolenního kloubu totální náhradou Bakalářská práce pojednává o kvalitě ošetřovatelské péče u klientů po kloubních náhradách. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části autorka rozebírá problematiku informovanosti klientů o jejich onemocnění a vnímání bolesti klienty. V praktické části autorka popisuje metodiku a výsledky vlastního výzkumu, který provedla u vybrané skupiny klientů. Dotazníkovou metodou u klientů hodnotila znalost jejich onemocnění, znalost práv klientů a znalost řádu oddělení. Dále bylo hodnoceno vnímání bolesti po operaci, závislost intenzity bolesti na denní době a na rehabilitaci a způsoby zmírňování bolesti ošetřujícími sestrami.
The goal bachelor's thesis is to analyze the quality of nursing care in clients after arthral replacements. The thesis is divided into theoretical and practical part. The teoretical part deals with the clients' foreknowledge of their disease and their pain reception. The practical part deals with the methodics and results of the own author's research on selected group of clients. Using the questionary, the clients' foreknowledge of their disease, their foreknowledge of the clients' laws, and their foreknowledge of the department rules were evaluated, respectively. Furthermore, the pain reception after operation, the pain dependance on daytime and rehabilitation, and the methods used for pain easement by nurses were evaluated, as well.