Současná česká seriálová tvorba: metody využívané při vývoji scénáře
Contemporary Czech TV series: methods used in screenplay development
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110701Identifikátory
SIS: 193022
Kolekce
- Kvalifikační práce [18149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štoll, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
televizní seriál, dramatický seriál, serialita, seriálová produkce, seriálová struktura, pilotní díl, scénář, vývoj scénáře, Česká televize, BBC, HollywoodKlíčová slova (anglicky)
TV series, drama series, seriality, series production, series structure, pilot episode, script, script development, the Czech Television, BBC, HollywoodPráce se zabývá současnou českou seriálovou tvorbou z hlediska vývoje scénáře. Zaměřuje se především na vývoj scénářů seriálu v České televizi a na dramatické seriály s hodinovými díly. Srovnává vývoj v českém prostředí s britskou a americkou praxí. Mapuje současné české seriálové prostředí, vytváří přehled současných českých seriálů ve vysílání a objasňuje základy narativní seriálové struktury. Obsahuje srovnání vybraných pilotních dílů z hlediska jejich narativní struktury. Zaměřuje se jak na scenáristickou praxi, tak i na postupy vývoje z hlediska instituce veřejnoprávní televize, v případě americké produkce hollywoodského systému. Využívá metody kvalitativní analýzy scénářů, hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s kreativními producenty a komparaci vývoje scénáře v jednotlivých produkcích.
The thesis deals with contemporary Czech serial production in terms of script development. It focuses primarily on the development of screenplays for the series on Česká televize and on drama series with one-hour episodes. It compares the development in the Czech environment with British and American practice. It maps the current Czech serial environment, creates an overview of contemporary Czech serials in broadcasting and clarifies the basics of narrative serial structure. It contains a comparison of selected pilot parts in terms of their narrative structure. It focuses on both screenwriting practice and development practices from the point of view of the television of public service, in the case of the American production it focuses on the Hollywood system. It uses methods of qualitative analysis of scripts, in-depth semi-structured interviews with creative producers and comparison of script development in individual productions.