Návrh komunikační strategie projektu Fitrecepty se zaměřením na segmentaci cílové skupiny
Communication strategy concept for Fitrecepty project, focusing on target group segmentation
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110401Identifiers
Study Information System: 204407
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Schneiderová, Soňa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Cílová skupina, segmentace, komunikační strategie, komunikační mix, výzkum cílové skupiny, persony, návrh komunikační strategieKeywords (English)
Target group, segmentation, communication strategy, communication mix, target group research, personas, communication strategy conceptTato bakalářská práce se zabývá výzkumem cílové skupiny projektu Fitrecepty a návrhem komunikační strategie pro vzniklé cílové segmenty. Teoretická část uvádí roli marketingu ve strategickém plánování, úlohu segmentace cílové skupiny, charakteristiky komunikační strategie a její jednotlivé prvky. Analytická část představuje projekt Fitrecepty, jeho vize, mise, cíle, konkurenty a analýzu vnitřního a vnějšího prostředí, zasazené do teoretických východisek. V empirické části je proveden výzkum cílové skupiny pomocí hloubkových rozhovorů se zákazníky a následně navrhnuta komunikační strategie pro vyzkoumané cílové segmenty. Cílem provedeného výzkumu bylo zjistit co nejvíce informací o zákaznících a vytvořit z nich homogenní segmenty, aby bylo možné komunikaci více personalizovat a tvořit zákazníkům produkty a služby na míru.
This bachelor thesis presents research of the Fitrecepty project target group and proposes a communication strategy for the resulting target segments. The theoretical part examines the role of marketing in strategic planning, target group segmentation, communication strategy characteristics and its mix. The analytical part introduces the Fitrecepty project, its visions, missions, goals, competitors and analyses the internal and external environment. The empirical part carries out the research conducted by in-depth interviews with customers and proposes a communication strategy for the final target segments. The aim of the research was to find out as much information about customers as possible. With that information, target segments were proposed, so that the communication strategy can be more customized.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Stratégia značky Redken - modifikácia B2B orientácie podniku smerom k B2C
Defence status: DEFENDEDLacková, Karina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Date of defense: 21. 6. 2022The main topic of this thesis is the modification of the Redken brand strategy from B2B to B2C orientation. Within the theoretical part, the current beauty market is primarily examined. The most important factors influencing ... -
Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Defence status: DEFENDEDJohánková, Renata (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Date of defense: 19. 5. 2016V současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie ... -
Verbal communication strategies in English as a foreign language
Defence status: DEFENDEDČervenková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Date of defense: 10. 9. 2018It is desirable that language learners develop their strategic competence, which allows them to communicate the intended meaning when facing breakdowns in communication. One of the manifestations of strategic competence ...