dc.contributor.advisor | Řehořová, Irena | |
dc.creator | Cengrová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2020-08-21T11:21:56Z | |
dc.date.available | 2020-08-21T11:21:56Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/109845 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce si klade za cíl prozkoumat roli, kterou sehrávají fotografie v případě šíření dezinformací v online prostředí. Práce pracuje s tezí, že i přes zásadní změny v chápání fotografie a její důvěryhodnosti, ke kterým dochází spolu s přechodem z její analogové formy do digitální podoby, si i nadále zachovává status autentického média. Z tohoto důvodu se fotografie stává velmi silným nástrojem pro šíření dezinformací. Práce se bude v teoretické rovině zabývat především předpokladem objektivity fotografie, její dokumentární hodnoty a diváckého očekávání autenticity. Zdůrazněna bude úloha kontextu, který má pro pochopení fotografického sdělení zásadní význam. Stejně tak práce vymezí a definuje základní pojmy, které se týkají dezinformací. Představeny budou strategie využívané při šíření dezinformací za pomoci fotografií. V praktické části diplomové práce budou analyzována konkrétní dezinformační fotografická sdělení. Představeny budou také možnosti, jak ověřovat autenticitu konkrétních fotografických zobrazení. Klíčová slova: fotografie, autenticita, dezinformace, hoax, fake news, online prostředí, manipulace | cs_CZ |
dc.description.abstract | The submitted thesis focuses on the photograph and its role in the process of disseminating disinformation in the online environment. The thesis deals with the opinion that, despite the fundamental changes in the understanding of photography and its credibility, which together with the transition from its analogue form to digital one, photography retains the status of an authentic medium. For this reason photography is becoming a very powerful tool for spreading misinformation. The thesis deals with the theoretical basis of objectivity of photography, its documentary value and expectation of authenticity. The role of the context, which is crucial for understanding the photographic message, will be emphasized. The thesis also defines the basic concepts related to the phenomenon of disinformation. The strategies used to spread disinformation via photography is also presented. In the practical part of the thesis particular disinformative photographic messages is analyzed. Ways to verify the authenticity of particular photographic images are presented. Keywords: photography, authenticity, disinformation, hoax, fake news, online environment, manipulation | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | fotografie | cs_CZ |
dc.subject | autenticita | cs_CZ |
dc.subject | dezinformace | cs_CZ |
dc.subject | hoax | cs_CZ |
dc.subject | fake news | cs_CZ |
dc.subject | online prostředí | cs_CZ |
dc.subject | manipulace | cs_CZ |
dc.subject | photography | en_US |
dc.subject | authenticity | en_US |
dc.subject | disinformation | en_US |
dc.subject | hoax | en_US |
dc.subject | fake news | en_US |
dc.subject | online environment | en_US |
dc.subject | manipulation | en_US |
dc.title | Fotografie a její autenticita v kontextu debaty o šíření dezinformací v online prostředí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-11 | |
dc.description.department | Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
dc.description.department | Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 131536 | |
dc.title.translated | Photography and its authenticity in the context of the debate about disseminating disinformation in the online environment | en_US |
dc.contributor.referee | Švantner, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002294128 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Elektronická kultura a sémiotika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Electronic Culture and Semiotics | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce si klade za cíl prozkoumat roli, kterou sehrávají fotografie v případě šíření dezinformací v online prostředí. Práce pracuje s tezí, že i přes zásadní změny v chápání fotografie a její důvěryhodnosti, ke kterým dochází spolu s přechodem z její analogové formy do digitální podoby, si i nadále zachovává status autentického média. Z tohoto důvodu se fotografie stává velmi silným nástrojem pro šíření dezinformací. Práce se bude v teoretické rovině zabývat především předpokladem objektivity fotografie, její dokumentární hodnoty a diváckého očekávání autenticity. Zdůrazněna bude úloha kontextu, který má pro pochopení fotografického sdělení zásadní význam. Stejně tak práce vymezí a definuje základní pojmy, které se týkají dezinformací. Představeny budou strategie využívané při šíření dezinformací za pomoci fotografií. V praktické části diplomové práce budou analyzována konkrétní dezinformační fotografická sdělení. Představeny budou také možnosti, jak ověřovat autenticitu konkrétních fotografických zobrazení. Klíčová slova: fotografie, autenticita, dezinformace, hoax, fake news, online prostředí, manipulace | cs_CZ |
uk.abstract.en | The submitted thesis focuses on the photograph and its role in the process of disseminating disinformation in the online environment. The thesis deals with the opinion that, despite the fundamental changes in the understanding of photography and its credibility, which together with the transition from its analogue form to digital one, photography retains the status of an authentic medium. For this reason photography is becoming a very powerful tool for spreading misinformation. The thesis deals with the theoretical basis of objectivity of photography, its documentary value and expectation of authenticity. The role of the context, which is crucial for understanding the photographic message, will be emphasized. The thesis also defines the basic concepts related to the phenomenon of disinformation. The strategies used to spread disinformation via photography is also presented. In the practical part of the thesis particular disinformative photographic messages is analyzed. Ways to verify the authenticity of particular photographic images are presented. Keywords: photography, authenticity, disinformation, hoax, fake news, online environment, manipulation | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990022941280106986 | |