Occupancy Rate in Paid Parking Zones in Prague
Obsazenost v zónách placeného stání v Praze
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109504Identifikátory
SIS: 202576
Kolekce
- Kvalifikační práce [18181]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kukačka, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
10. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce se zabývá problematikou měření obsazenosti v zónách placeného stání s namátkovým režimem monitoringu. Zavádí rozlišení mezi okamžitou obsazeností, tj. procentem obsazení parkovacích míst v oblasti v daném čase a efektivní obsazeností, tj. procentem využití parkovací kapacity v časovém úseku. Protože efektivní obsazenost není možné při reálném provozu namátkovým monitoringem stanovovat, byla v práci zvolena metoda simulace parkování v modelové oblasti. Byl vytvořen model, který na základě parametrů střední doba parkování rezidentů a návštěvníků a zájem o parkování, simuloval využití parkovací kapacity a jehož výstupem byla simulovaná efektivní i okamžitá obsazenost. Základní hodnoty parametrů byly získány analýzou reálných dat za rok 2018 z pražských ZPS. Cílem práce bylo stanovit, při jaké intenzitě monitoringu a při jakých podmínkách, je okamžitá obsazenost dobrým odhadem obsazenosti efektivní. Celkem bylo provedeno 10500 simulací pro 21 různých kombinací parametrů vedoucích k efektivní obsazenosti 45%-95%. Výsledky ukazují, že pět měření týdně je dostatečný počet pro odhad efektivní obsazenosti za týden. Klíčová slova: efektivní obsazenost, okamžitá obsazenost, Zóny placeného stání, simulace
The bachelor thesis deals with occupancy measurement in Paid Parking Zones (PPZ) in Prague with system of random monitoring by special vehicles equipped with cameras. It introduces distinction between immediate occupancy, i.e. the percentage use of parking spaces in a given area in a given time and effective occupancy, i.e. the percentage use of time parking capacity in a given time interval. Since the effective occupancy cannot be determined in real conditions of PPZ by random monitoring, the method of simulation of parking in the model area was chosen. The model was created based on parameters expected parking time of visitors and residents and parking interest. The model simulates the use of parking capacity and its output are simulated effective and immediate occupancy. The basic parameter values were obtained by analysing the real data for 2018 from PPZ. The goal of the thesis was to analyse under which conditions and number of measurements, the immediate occupancy is a good estimate of effective occupancy. In total, 10500 simulations were performed for 21 different parameter combinations resulting in an effective occupancy of about 45%-95%. The results of the simulation show, that five measurements in one working week are sufficient to estimate effective occupancy in the same time interval....