Zobrazit minimální záznam

Crowdfunding: Co dělá projekt atraktivním?
dc.contributor.advisorChytilová, Julie
dc.creatorNavarová, Tereza
dc.date.accessioned2019-10-01T10:13:13Z
dc.date.available2019-10-01T10:13:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109500
dc.description.abstractCrowdfunding has become a popular option for financing new projects and businesses. The study explores the factors that influence the project's success from the creator's point of view. The analysis of a cross-sectional dataset from one of the most famous czech reward-based crowdfunding platforms HitHit is used to confirm or reject the hypotheses of existing studies from the global scale for the case of the Czech Republic. First, a logistic regression is applied to estimate the effects of the individual factors on the probability of a project being successfully funded. Secondly, the OLS regression is introduced to estimate the effects on the overall percentage of funding of a project in place of the binary variable in the logit model. We find a significant positive relationship between the success and the following factors: a video presence, a creator's location within a large city, a shorter campaign duration, a number of rewards and updates during the campaign, and projects falling into the category education. Several suggestions on future research are presented. 1en_US
dc.description.abstractCrowdfunding se stává čím dál oblíbenější formou financování nových projektů. Tato práce se zaměřuje na faktory ovlivňující úspěšnost projektu z pohledu zakladatele. Analýzou poskytnutých dat jednou z nejznámějších českých crowdfundingových platforem potvrzujeme či odmítáme hypotézy, které jsou zaběhnuté ve studiích zaměřujících se na odměnový crowdfunding v celosvětovém měřítku pro případ České republiky. Nejprve byla použita lo- gistická regrese k zjištění faktorů, které ovlivňují pravděpodobnost úspěšného zafinancovánní projektu. Dále používáme metodu nejmenších čtverců a jako nezávislou proměnnou volíme celkové procento zafinancování namísto stručnější binární proměnné v logit modelu. Nalézáme signifikantně pozitivní vztah mezi úspěchem projektu a následujícími faktory: prezencí videa, zakladatelovou lokací ve větším městě, kratší dobou trvání kampaně, počtem odměn a ak- tualit a projekty v kategorii vzdělání. V závěru nabízíme další možnosti pro budoucí výzkum. 1cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleCrowdfunding: What makes a project desirable?en_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-10
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId202610
dc.title.translatedCrowdfunding: Co dělá projekt atraktivním?cs_CZ
dc.contributor.refereePavlíček, Jaroslav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCrowdfunding se stává čím dál oblíbenější formou financování nových projektů. Tato práce se zaměřuje na faktory ovlivňující úspěšnost projektu z pohledu zakladatele. Analýzou poskytnutých dat jednou z nejznámějších českých crowdfundingových platforem potvrzujeme či odmítáme hypotézy, které jsou zaběhnuté ve studiích zaměřujících se na odměnový crowdfunding v celosvětovém měřítku pro případ České republiky. Nejprve byla použita lo- gistická regrese k zjištění faktorů, které ovlivňují pravděpodobnost úspěšného zafinancovánní projektu. Dále používáme metodu nejmenších čtverců a jako nezávislou proměnnou volíme celkové procento zafinancování namísto stručnější binární proměnné v logit modelu. Nalézáme signifikantně pozitivní vztah mezi úspěchem projektu a následujícími faktory: prezencí videa, zakladatelovou lokací ve větším městě, kratší dobou trvání kampaně, počtem odměn a ak- tualit a projekty v kategorii vzdělání. V závěru nabízíme další možnosti pro budoucí výzkum. 1cs_CZ
uk.abstract.enCrowdfunding has become a popular option for financing new projects and businesses. The study explores the factors that influence the project's success from the creator's point of view. The analysis of a cross-sectional dataset from one of the most famous czech reward-based crowdfunding platforms HitHit is used to confirm or reject the hypotheses of existing studies from the global scale for the case of the Czech Republic. First, a logistic regression is applied to estimate the effects of the individual factors on the probability of a project being successfully funded. Secondly, the OLS regression is introduced to estimate the effects on the overall percentage of funding of a project in place of the binary variable in the logit model. We find a significant positive relationship between the success and the following factors: a video presence, a creator's location within a large city, a shorter campaign duration, a number of rewards and updates during the campaign, and projects falling into the category education. Several suggestions on future research are presented. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV