dc.contributor.advisor | Šťastný, Petr | |
dc.creator | Nápravník, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2019-10-01T10:05:10Z | |
dc.date.available | 2019-10-01T10:05:10Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/109454 | |
dc.description.abstract | Title: The effect of small sided games on agility performance in pre-adolescent soccer players Objectives: Evaluation of the impact of small sided games intervention on the agility performance. Comparison between agility performance and motor skills level. Comparison between increase of agility performance and motor skills level. Method: The measured group consisted of 44 players aged 11-13. During the testing, the players passed a battery of motor skills tests TGMD 2, then the agility tests Illinois and 505 R and L (pretest and posttest). The first group of players (22 players) were subjected an interrvention of small sided games (three times a week for 2 months as part of the training session). The 2nd group of players (22 players) had only regular training during this period without intentional intervention. The results: According to the results of the motor skills test TGMD 2, the probands were divided into 3 subgroups according to the achieved performance. In both groups (intervened and control groups) the hypothesis, that players with higher level of motor skills will achieve better results in agility tests, was partially confirmed. This hypothesis was confirmed in the Illinois test in its entirety. In the 505 R and L tests, a statistically significant difference in performance was measured... | en_US |
dc.description.abstract | Název: Efekt her na malém prostoru na rozvoj agility u hráčů fotbalu v kategorii mladších žáků Cíle: Posouzení vlivu intervence formou malých her na úroveň agility. Komparace úrovně agility s úrovní obecné motoriky. Komparace nárůstu úrovně agility s úrovní obecné motoriky. Metodika: Měřená skupina čítala 44 hráčů ve věku 11 - 13 let. Hráči absolvovali v průběhu testování baterii testů obecné motoriky TGMD 2, dále pak agility testy Illinois a 505 R i L (pretest a posttest). 1. skupina hráčů (22 hráčů) byla podrobena intervenci formou malých her (3x týdně po dobu 2 měsíců v rámci tréninku). 2. skupina hráčů (22 hráčů) měla v tomto období pouze běžný trénink bez záměrné intervence. Výsledky: Dle výsledků v testu obecné motoriky TGMD 2 byli probandi rozděleni do 3 podskupin dle dosaženého výkonu. U obou skupin (intervenované i kontrolní) byla částečně potvrzena hypotéza, že hráči s vyšší úrovní obecné motoriky dosáhnou lepších výsledků v testech agility. Tato hypotéza se potvrdila u testu Illinois v plném rozsahu. U testů 505 R i L byl naměřen statisticky významný rozdíl výkonnosti u skupin s nadprůměrnou úrovní motoriky, u zbylých dvou skupin nebyl rozdíl ve výsledcích natolik signifikantní, aby bylo možno s jistotou přijmout tuto hypotézu v celém rozsahu. Rozložení dat však napovídá, že s velkou... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | fotbal | cs_CZ |
dc.subject | agility | cs_CZ |
dc.subject | změna směru pohybu | cs_CZ |
dc.subject | obecná motorika | cs_CZ |
dc.subject | malé hry | cs_CZ |
dc.subject | soccer | en_US |
dc.subject | agility | en_US |
dc.subject | change of direction speed | en_US |
dc.subject | mootor skills | en_US |
dc.subject | small sided games | en_US |
dc.title | Efekt her na malém prostoru na rozvoj agility u hráčů fotbalu v kategorii mladších žáků | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-09-10 | |
dc.description.department | Sportovní hry | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 205168 | |
dc.title.translated | The effect of small sided games on agility performance in pre-adolescent soccer players | en_US |
dc.contributor.referee | Kokštejn, Jakub | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.program | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.program | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Sportovní hry | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physical Education and Sport | en_US |
uk.degree-program.cs | Tělesná výchova a sport | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Efekt her na malém prostoru na rozvoj agility u hráčů fotbalu v kategorii mladších žáků Cíle: Posouzení vlivu intervence formou malých her na úroveň agility. Komparace úrovně agility s úrovní obecné motoriky. Komparace nárůstu úrovně agility s úrovní obecné motoriky. Metodika: Měřená skupina čítala 44 hráčů ve věku 11 - 13 let. Hráči absolvovali v průběhu testování baterii testů obecné motoriky TGMD 2, dále pak agility testy Illinois a 505 R i L (pretest a posttest). 1. skupina hráčů (22 hráčů) byla podrobena intervenci formou malých her (3x týdně po dobu 2 měsíců v rámci tréninku). 2. skupina hráčů (22 hráčů) měla v tomto období pouze běžný trénink bez záměrné intervence. Výsledky: Dle výsledků v testu obecné motoriky TGMD 2 byli probandi rozděleni do 3 podskupin dle dosaženého výkonu. U obou skupin (intervenované i kontrolní) byla částečně potvrzena hypotéza, že hráči s vyšší úrovní obecné motoriky dosáhnou lepších výsledků v testech agility. Tato hypotéza se potvrdila u testu Illinois v plném rozsahu. U testů 505 R i L byl naměřen statisticky významný rozdíl výkonnosti u skupin s nadprůměrnou úrovní motoriky, u zbylých dvou skupin nebyl rozdíl ve výsledcích natolik signifikantní, aby bylo možno s jistotou přijmout tuto hypotézu v celém rozsahu. Rozložení dat však napovídá, že s velkou... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: The effect of small sided games on agility performance in pre-adolescent soccer players Objectives: Evaluation of the impact of small sided games intervention on the agility performance. Comparison between agility performance and motor skills level. Comparison between increase of agility performance and motor skills level. Method: The measured group consisted of 44 players aged 11-13. During the testing, the players passed a battery of motor skills tests TGMD 2, then the agility tests Illinois and 505 R and L (pretest and posttest). The first group of players (22 players) were subjected an interrvention of small sided games (three times a week for 2 months as part of the training session). The 2nd group of players (22 players) had only regular training during this period without intentional intervention. The results: According to the results of the motor skills test TGMD 2, the probands were divided into 3 subgroups according to the achieved performance. In both groups (intervened and control groups) the hypothesis, that players with higher level of motor skills will achieve better results in agility tests, was partially confirmed. This hypothesis was confirmed in the Illinois test in its entirety. In the 505 R and L tests, a statistically significant difference in performance was measured... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sportovní hry | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |