Zobrazit minimální záznam

Security Aspects of the Maritime Silk Road
dc.contributor.advisorKarmazin, Aleš
dc.creatorKrejčová, Lucie
dc.date.accessioned2020-08-26T09:08:14Z
dc.date.available2020-08-26T09:08:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109331
dc.description.abstractThe Silk road project has been announced in 2013 by Chinese president Xi Jinping as a reaction to economic crisis and following efforts to find new business partners and opportunities. Initiative restores the idea of the ancient Silk road and has two parts, maritime and overland. This bachelor thesis focuses on the New Silk Road and specifically its Maritime Silk Road Initiative of the 21st century, and area of the Indian ocean. At the beginning of this thesis I dedicate short chapter to the policies of the main actors in the Indian ocean to the initiative Belt and Road. For the purposes of my work I have chosen four port facilities. It is a port of Gwadar in the southwest of Pakistan, Hambantota port in the south region of Sri Lanka, Kyaukpyu port in the northwest of Myanmar and the Chinese naval base in Djibouti. I use two theoretical concepts in my thesis. The first concept is the geopolitical theory of Mahan, Mackinder and Spykman. As the second concept I have used the theoretical framework for the security by Barry Buzan, Ole Wæver and Jaap de Wilde, the representatives of the Copenhagen school. I have adjusted their sectoral division for the purposes of my research. Each of the cases was analysed based on four categories: Military sector, Political sector, Economic sector and Environmental...en_US
dc.description.abstractProjekt Hedvábné stezky byl v roce 2013 představen čínským prezidentem Xi Jinpingem jako reakce na hospodářskou krizi a následnou snahu o nalezení nových trhů a obchodních partnerů. Iniciativa obnovuje myšlenku starověké Hedvábné cesty a má dvě části, námořní a pozemní. Tato bakalářská práce pojednává o Nové hedvábné cestě a specificky se zaměřuje na Námořní hedvábnou cestu 21. století, a to na oblast Indického oceánu. Na začátku práce věnuji také krátkou kapitolu postojům hlavních aktérů v Indickém oceánu k iniciativě Pásmo a Stezka. V rámci analýzy byly vybrány čtyři přístavní zařízení. Jedná se o přístav Gwadar na jihozápadě Pákistánu, přístav Hambantota na jižním cípu Srí Lanky, přístav Kyaukpyu na severozápadě Myanmaru a vojenská námořní základna v Džibutsku. V práci se využívají dva teoretické koncepty. Prvním jsou geopolitické teorie v podání Mahana, Mackindera a Spykmana. Jako druhý koncept jsem využila analytického rámce pro oblast bezpečnosti od Barryho Buzana, Ole Wævera a Jaapa de Wilde, představitelů Kodaňské školy. Jejich sektorové dělení jsem upravila pro účely mého výzkumu. Každý ze zkoumaných případů byl analyzován na základě následujících kategorií: Vojenský sektor, Politický sektor, Ekonomický sektor a Environmentální sektor.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNová hedvábná cestacs_CZ
dc.subjectbezpečnostcs_CZ
dc.subjectgeopolitikacs_CZ
dc.subjectnámořní trasycs_CZ
dc.subjectpřístavcs_CZ
dc.subjectČínacs_CZ
dc.subjectBelt and Road Initiativeen_US
dc.subjectsecurityen_US
dc.subjectgeopoliticsen_US
dc.subjectsea routesen_US
dc.subjectporten_US
dc.subjectChinaen_US
dc.titleBezpečnostní aspekty námořní trasy Nové hedvábné cestycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-09
dc.description.departmentKatedra mezinárodních vztahůcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of International Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId201285
dc.title.translatedSecurity Aspects of the Maritime Silk Roaden_US
dc.contributor.refereeRomancov, Michael
dc.identifier.aleph002293281
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitologie a mezinárodní vztahycs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Science and International Relationsen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mezinárodních vztahůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of International Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologie a mezinárodní vztahycs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Science and International Relationsen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csProjekt Hedvábné stezky byl v roce 2013 představen čínským prezidentem Xi Jinpingem jako reakce na hospodářskou krizi a následnou snahu o nalezení nových trhů a obchodních partnerů. Iniciativa obnovuje myšlenku starověké Hedvábné cesty a má dvě části, námořní a pozemní. Tato bakalářská práce pojednává o Nové hedvábné cestě a specificky se zaměřuje na Námořní hedvábnou cestu 21. století, a to na oblast Indického oceánu. Na začátku práce věnuji také krátkou kapitolu postojům hlavních aktérů v Indickém oceánu k iniciativě Pásmo a Stezka. V rámci analýzy byly vybrány čtyři přístavní zařízení. Jedná se o přístav Gwadar na jihozápadě Pákistánu, přístav Hambantota na jižním cípu Srí Lanky, přístav Kyaukpyu na severozápadě Myanmaru a vojenská námořní základna v Džibutsku. V práci se využívají dva teoretické koncepty. Prvním jsou geopolitické teorie v podání Mahana, Mackindera a Spykmana. Jako druhý koncept jsem využila analytického rámce pro oblast bezpečnosti od Barryho Buzana, Ole Wævera a Jaapa de Wilde, představitelů Kodaňské školy. Jejich sektorové dělení jsem upravila pro účely mého výzkumu. Každý ze zkoumaných případů byl analyzován na základě následujících kategorií: Vojenský sektor, Politický sektor, Ekonomický sektor a Environmentální sektor.cs_CZ
uk.abstract.enThe Silk road project has been announced in 2013 by Chinese president Xi Jinping as a reaction to economic crisis and following efforts to find new business partners and opportunities. Initiative restores the idea of the ancient Silk road and has two parts, maritime and overland. This bachelor thesis focuses on the New Silk Road and specifically its Maritime Silk Road Initiative of the 21st century, and area of the Indian ocean. At the beginning of this thesis I dedicate short chapter to the policies of the main actors in the Indian ocean to the initiative Belt and Road. For the purposes of my work I have chosen four port facilities. It is a port of Gwadar in the southwest of Pakistan, Hambantota port in the south region of Sri Lanka, Kyaukpyu port in the northwest of Myanmar and the Chinese naval base in Djibouti. I use two theoretical concepts in my thesis. The first concept is the geopolitical theory of Mahan, Mackinder and Spykman. As the second concept I have used the theoretical framework for the security by Barry Buzan, Ole Wæver and Jaap de Wilde, the representatives of the Copenhagen school. I have adjusted their sectoral division for the purposes of my research. Each of the cases was analysed based on four categories: Military sector, Political sector, Economic sector and Environmental...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mezinárodních vztahůcs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022932810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV