Preferenční kritéria výběru mateřské školy rodiči
Parents' Preference Criterias in Kindergarten Choice
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109200Identifikátory
SIS: 186728
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojan, Václav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
16. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mateřská škola, marketing, marketingový mix, public relationsKlíčová slova (anglicky)
Kindergarten, marketing, marketing mix, public relationsCílem této bakalářské práce je zjistit, jaká jsou preferenční kritéria rodičů při výběru mateřské školy. Tato kritéria budou sledována u dvou skupin mateřských škol. Na jednu stranu se jedná o mateřské školy z okrajové části Prahy, konkrétně se jedná o Prahu 11, kde jsou tyto školy umístěny částečně v zástavbě rodinných domů, částečně v panelovém sídlišti. Na druhou stranu se jedná o mateřské školy z centra Prahy, konkrétně z Prahy 2, které jsou umístěny ve staré zástavbě Nového Města. Cílem této bakalářské práce je tedy nejen preferenční kritéria rodičů při výběru mateřské školy zjišťovat, ale také tato kritéria u daných skupin škol porovnat. V teoretické části se práce nejprve zabývá marketingem, dále marketingovým řízením školy a public relations. Školy mohou mít problémy se získáváním žáků a při nedostatku žáků jsou finanční zdroje školy omezeny. Škola, která se bude chtít prosadit v konkurenčním prostředí bude muset volit strategii založenou na marketingovém přístupu. Dále je pozornost věnována mateřské škole a jejímu právnímu vymezení v zákoně č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a aktuálním problémům (povinné předškolní vzdělávání, přijímání dětí od dvou let věku). Předmětem výzkumné části bakalářské práce je zjištění...
The aim of this bachelor thesis is to find parents' preference criterias in kindergarten choice. These criterias will be monitored in two groups of kindergartens. On the one hand, they are kindergartens from the marginal part of Prague, specifically from Prague 11, where they are located partly in the construction of family houses, partly in a panel housing estate. On the other hand, they are kindergartens from the center of Prague, specifically from Prague 2, which are in the old part of Nové Město. The aim of this bachelor thesis is therefore not only the parents' preference criterias when they are choosing a kindergarten to find but also to compare these criterias in the given groups of schools. In the theoretical part, the thesis first deals with marketing, school management, and public relations. Schools may have difficulty to attract pupils and, in the absence of pupils, the school's financial resources are limited. A school that wants to enforce in a competitive environment will have to choose a strategy based on marketing approach. Further attention is paid to kindergarten and its legal definition in Act No. 561/2004 Sb., pre-school, primary, secondary, tertiary professional and other education (school law) and current issues (compulsory pre-school education, admission of children from two...