Zobrazit minimální záznam

Parents' Preference Criterias in Kindergarten Choice
dc.contributor.advisorTrunda, Jiří
dc.creatorBémová, Alena
dc.date.accessioned2019-10-17T11:32:57Z
dc.date.available2019-10-17T11:32:57Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109200
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je zjistit, jaká jsou preferenční kritéria rodičů při výběru mateřské školy. Tato kritéria budou sledována u dvou skupin mateřských škol. Na jednu stranu se jedná o mateřské školy z okrajové části Prahy, konkrétně se jedná o Prahu 11, kde jsou tyto školy umístěny částečně v zástavbě rodinných domů, částečně v panelovém sídlišti. Na druhou stranu se jedná o mateřské školy z centra Prahy, konkrétně z Prahy 2, které jsou umístěny ve staré zástavbě Nového Města. Cílem této bakalářské práce je tedy nejen preferenční kritéria rodičů při výběru mateřské školy zjišťovat, ale také tato kritéria u daných skupin škol porovnat. V teoretické části se práce nejprve zabývá marketingem, dále marketingovým řízením školy a public relations. Školy mohou mít problémy se získáváním žáků a při nedostatku žáků jsou finanční zdroje školy omezeny. Škola, která se bude chtít prosadit v konkurenčním prostředí bude muset volit strategii založenou na marketingovém přístupu. Dále je pozornost věnována mateřské škole a jejímu právnímu vymezení v zákoně č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a aktuálním problémům (povinné předškolní vzdělávání, přijímání dětí od dvou let věku). Předmětem výzkumné části bakalářské práce je zjištění...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to find parents' preference criterias in kindergarten choice. These criterias will be monitored in two groups of kindergartens. On the one hand, they are kindergartens from the marginal part of Prague, specifically from Prague 11, where they are located partly in the construction of family houses, partly in a panel housing estate. On the other hand, they are kindergartens from the center of Prague, specifically from Prague 2, which are in the old part of Nové Město. The aim of this bachelor thesis is therefore not only the parents' preference criterias when they are choosing a kindergarten to find but also to compare these criterias in the given groups of schools. In the theoretical part, the thesis first deals with marketing, school management, and public relations. Schools may have difficulty to attract pupils and, in the absence of pupils, the school's financial resources are limited. A school that wants to enforce in a competitive environment will have to choose a strategy based on marketing approach. Further attention is paid to kindergarten and its legal definition in Act No. 561/2004 Sb., pre-school, primary, secondary, tertiary professional and other education (school law) and current issues (compulsory pre-school education, admission of children from two...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMateřská školacs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectmarketingový mixcs_CZ
dc.subjectpublic relationscs_CZ
dc.subjectKindergartenen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectmarketing mixen_US
dc.subjectpublic relationsen_US
dc.titlePreferenční kritéria výběru mateřské školy rodičics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-01-16
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId186728
dc.title.translatedParents' Preference Criterias in Kindergarten Choiceen_US
dc.contributor.refereeTrojan, Václav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je zjistit, jaká jsou preferenční kritéria rodičů při výběru mateřské školy. Tato kritéria budou sledována u dvou skupin mateřských škol. Na jednu stranu se jedná o mateřské školy z okrajové části Prahy, konkrétně se jedná o Prahu 11, kde jsou tyto školy umístěny částečně v zástavbě rodinných domů, částečně v panelovém sídlišti. Na druhou stranu se jedná o mateřské školy z centra Prahy, konkrétně z Prahy 2, které jsou umístěny ve staré zástavbě Nového Města. Cílem této bakalářské práce je tedy nejen preferenční kritéria rodičů při výběru mateřské školy zjišťovat, ale také tato kritéria u daných skupin škol porovnat. V teoretické části se práce nejprve zabývá marketingem, dále marketingovým řízením školy a public relations. Školy mohou mít problémy se získáváním žáků a při nedostatku žáků jsou finanční zdroje školy omezeny. Škola, která se bude chtít prosadit v konkurenčním prostředí bude muset volit strategii založenou na marketingovém přístupu. Dále je pozornost věnována mateřské škole a jejímu právnímu vymezení v zákoně č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) a aktuálním problémům (povinné předškolní vzdělávání, přijímání dětí od dvou let věku). Předmětem výzkumné části bakalářské práce je zjištění...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis is to find parents' preference criterias in kindergarten choice. These criterias will be monitored in two groups of kindergartens. On the one hand, they are kindergartens from the marginal part of Prague, specifically from Prague 11, where they are located partly in the construction of family houses, partly in a panel housing estate. On the other hand, they are kindergartens from the center of Prague, specifically from Prague 2, which are in the old part of Nové Město. The aim of this bachelor thesis is therefore not only the parents' preference criterias when they are choosing a kindergarten to find but also to compare these criterias in the given groups of schools. In the theoretical part, the thesis first deals with marketing, school management, and public relations. Schools may have difficulty to attract pupils and, in the absence of pupils, the school's financial resources are limited. A school that wants to enforce in a competitive environment will have to choose a strategy based on marketing approach. Further attention is paid to kindergarten and its legal definition in Act No. 561/2004 Sb., pre-school, primary, secondary, tertiary professional and other education (school law) and current issues (compulsory pre-school education, admission of children from two...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV