Show simple item record

Specifics of the educational process in pediatric patients in younger school age
dc.contributor.advisorTomová, Šárka
dc.creatorRandová, Lucie
dc.date.accessioned2019-08-12T09:50:44Z
dc.date.available2019-08-12T09:50:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108535
dc.description.abstractBachelor thesis called "Specifics of the educational process of pediatrics patients at younger school age" with focus on patient education in a specific developmental period. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part describes individual educational methodologies used in education of patients at younger school age. Moreover, it focuses on educational aids, participants of education, educational forms, specifics of the communication with patients and educational processes of patients, especially during their younger school age and developmental period of the child. The data for the empirical part were collected in two hospitals. In Motol in Prague and in hospital Lochotín located in Plzeň. The empirical part of the bachelor thesis characterizes methodology, material, organization of the research, processing of data, results of questionnaire, evaluation of hypothesis and educational observation as well. The outcome of the questionnaire survey is presented in bar graphs and tables. The established hypotheses are statistically elaborated below. Key words Patient, communication, children, nurse, educationen_US
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem "Specifika edukačního procesu u dětí v mladším školním věku" se zaměřuje na způsoby edukace pacientů v konkrétním vývojovém období. Práce je rozčleněna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá jednotlivými edukačními metodami, jež se využívají v mladším školním věku, edukačními pomůckami, účastníky edukace, edukačními formami, edukačním procesem v mladším školním věku, specifiky v oblasti komunikace s pacientem v mladším školním věku, edukačními formami a také vývojovým obdobím dítěte. Data pro empirickou část byla sbírána ve dvou fakultních nemocnicích ve FN Motol v Praze a ve FN Plzeň - Lochotín. Empirická část bakalářské práce popisuje metodiku, materiál, organizaci vlastního šetření a zpracování dát, výsledky dotazníkového šetření, vyhodnocení stanovených hypotéz, vyhodnocení edukačního náslechu. Výsledky dotazníkového šetření jsou uvedeny ve sloupcových grafech a v tabulkách. Stanovené hypotézy jsou v další části statisticky vypracované. Klíčová slova Pacient, komunikace, děti, sestra, edukacecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectPacientcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectsestracs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectPatienten_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectnurseen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleSpecifika edukačního procesu u dětských pacientů v mladším školním věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-04
dc.description.departmentDepartment of Nursingen_US
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelstvícs_CZ
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId201416
dc.title.translatedSpecifics of the educational process in pediatric patients in younger school ageen_US
dc.contributor.refereeNikodemová, Hana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce s názvem "Specifika edukačního procesu u dětí v mladším školním věku" se zaměřuje na způsoby edukace pacientů v konkrétním vývojovém období. Práce je rozčleněna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zabývá jednotlivými edukačními metodami, jež se využívají v mladším školním věku, edukačními pomůckami, účastníky edukace, edukačními formami, edukačním procesem v mladším školním věku, specifiky v oblasti komunikace s pacientem v mladším školním věku, edukačními formami a také vývojovým obdobím dítěte. Data pro empirickou část byla sbírána ve dvou fakultních nemocnicích ve FN Motol v Praze a ve FN Plzeň - Lochotín. Empirická část bakalářské práce popisuje metodiku, materiál, organizaci vlastního šetření a zpracování dát, výsledky dotazníkového šetření, vyhodnocení stanovených hypotéz, vyhodnocení edukačního náslechu. Výsledky dotazníkového šetření jsou uvedeny ve sloupcových grafech a v tabulkách. Stanovené hypotézy jsou v další části statisticky vypracované. Klíčová slova Pacient, komunikace, děti, sestra, edukacecs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis called "Specifics of the educational process of pediatrics patients at younger school age" with focus on patient education in a specific developmental period. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part describes individual educational methodologies used in education of patients at younger school age. Moreover, it focuses on educational aids, participants of education, educational forms, specifics of the communication with patients and educational processes of patients, especially during their younger school age and developmental period of the child. The data for the empirical part were collected in two hospitals. In Motol in Prague and in hospital Lochotín located in Plzeň. The empirical part of the bachelor thesis characterizes methodology, material, organization of the research, processing of data, results of questionnaire, evaluation of hypothesis and educational observation as well. The outcome of the questionnaire survey is presented in bar graphs and tables. The established hypotheses are statistically elaborated below. Key words Patient, communication, children, nurse, educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelstvícs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV