Zobrazit minimální záznam

The link of education and popularization of astronomy with the choice of a future focus of study
dc.contributor.advisorWolf, Marek
dc.creatorKříček, Radek
dc.date.accessioned2021-03-26T14:36:47Z
dc.date.available2021-03-26T14:36:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/108149
dc.description.abstractTato práce podává přehled školního a mimoškolního astronomického vzdělávání v České republice a přichází s metodami, určenými ke zmapování jeho případného vlivu na volbu přírodovědné kariéry. Zvolen byl smíšený přístup k výzkumu. Na základě první, kvalitativní, části byly formulovány hypotézy a upřesněny výzkumné otázky. Hypotézy byly následně podrobeny zkoumání v dotazníkovém šetření mezi studenty vysokých škol. Zpracování dat ukázalo namísto vlivu astronomického vzdělávání spíše na silnější souvislost kariérní volby s celkovým množstvím odborných zájmů studenta v období před vstupem na vysokou školu. Diskutovány jsou možné praktické dopady výzkumných zjištění a doporučení pro další výzkum.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis provides an overview of Czech astronomy education both inside and outside of school environment and develops methods to explore its possible influence on science career decision. A mixed approach was chosen for the research. Based on the first qualitative part, hypotheses and specified research questions were formulated. Consequently, the hypotheses were examined using questionnaires distributed to students of several Czech universities. However, the data analysis showed a variable stronger than involvement in astronomy education - the breadth of science interest. Possible practical outcomes and recommendations for future research are discussed.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectastronomy educationen_US
dc.subjectbreadth of science interesten_US
dc.subjectcareer choiceen_US
dc.subjectastronomické vzdělávánícs_CZ
dc.subjectšíře zájmůcs_CZ
dc.subjectvolba vysoké školycs_CZ
dc.titleSouvislost výuky a popularizace astronomie s volbou budoucího studijního zaměřenícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-24
dc.description.departmentAstronomický ústav UKcs_CZ
dc.description.departmentAstronomical Institute of Charles Universityen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId150051
dc.title.translatedThe link of education and popularization of astronomy with the choice of a future focus of studyen_US
dc.contributor.refereeKireš, Marián
dc.contributor.refereeŠtefl, Vladimír
dc.identifier.aleph002284659
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics Education and General Problems of Physicsen_US
thesis.degree.disciplineDidaktika fyziky a obecné otázky fyzikycs_CZ
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Astronomický ústav UKcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Astronomical Institute of Charles Universityen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika fyziky a obecné otázky fyzikycs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics Education and General Problems of Physicsen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce podává přehled školního a mimoškolního astronomického vzdělávání v České republice a přichází s metodami, určenými ke zmapování jeho případného vlivu na volbu přírodovědné kariéry. Zvolen byl smíšený přístup k výzkumu. Na základě první, kvalitativní, části byly formulovány hypotézy a upřesněny výzkumné otázky. Hypotézy byly následně podrobeny zkoumání v dotazníkovém šetření mezi studenty vysokých škol. Zpracování dat ukázalo namísto vlivu astronomického vzdělávání spíše na silnější souvislost kariérní volby s celkovým množstvím odborných zájmů studenta v období před vstupem na vysokou školu. Diskutovány jsou možné praktické dopady výzkumných zjištění a doporučení pro další výzkum.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis provides an overview of Czech astronomy education both inside and outside of school environment and develops methods to explore its possible influence on science career decision. A mixed approach was chosen for the research. Based on the first qualitative part, hypotheses and specified research questions were formulated. Consequently, the hypotheses were examined using questionnaires distributed to students of several Czech universities. However, the data analysis showed a variable stronger than involvement in astronomy education - the breadth of science interest. Possible practical outcomes and recommendations for future research are discussed.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Astronomický ústav UKcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantŽák, Vojtěch
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990022846590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV