dc.contributor.advisor | Wolf, Marek | |
dc.creator | Kříček, Radek | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T14:36:47Z | |
dc.date.available | 2021-03-26T14:36:47Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/108149 | |
dc.description.abstract | Tato práce podává přehled školního a mimoškolního astronomického vzdělávání v České republice a přichází s metodami, určenými ke zmapování jeho případného vlivu na volbu přírodovědné kariéry. Zvolen byl smíšený přístup k výzkumu. Na základě první, kvalitativní, části byly formulovány hypotézy a upřesněny výzkumné otázky. Hypotézy byly následně podrobeny zkoumání v dotazníkovém šetření mezi studenty vysokých škol. Zpracování dat ukázalo namísto vlivu astronomického vzdělávání spíše na silnější souvislost kariérní volby s celkovým množstvím odborných zájmů studenta v období před vstupem na vysokou školu. Diskutovány jsou možné praktické dopady výzkumných zjištění a doporučení pro další výzkum. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis provides an overview of Czech astronomy education both inside and outside of school environment and develops methods to explore its possible influence on science career decision. A mixed approach was chosen for the research. Based on the first qualitative part, hypotheses and specified research questions were formulated. Consequently, the hypotheses were examined using questionnaires distributed to students of several Czech universities. However, the data analysis showed a variable stronger than involvement in astronomy education - the breadth of science interest. Possible practical outcomes and recommendations for future research are discussed. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | astronomy education | en_US |
dc.subject | breadth of science interest | en_US |
dc.subject | career choice | en_US |
dc.subject | astronomické vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | šíře zájmů | cs_CZ |
dc.subject | volba vysoké školy | cs_CZ |
dc.title | Souvislost výuky a popularizace astronomie s volbou budoucího studijního zaměření | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-06-24 | |
dc.description.department | Astronomický ústav UK | cs_CZ |
dc.description.department | Astronomical Institute of Charles University | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 150051 | |
dc.title.translated | The link of education and popularization of astronomy with the choice of a future focus of study | en_US |
dc.contributor.referee | Kireš, Marián | |
dc.contributor.referee | Štefl, Vladimír | |
dc.identifier.aleph | 002284659 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physics Education and General Problems of Physics | en_US |
thesis.degree.discipline | Didaktika fyziky a obecné otázky fyziky | cs_CZ |
thesis.degree.program | Fyzika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physics | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Astronomický ústav UK | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Astronomical Institute of Charles University | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Didaktika fyziky a obecné otázky fyziky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physics Education and General Problems of Physics | en_US |
uk.degree-program.cs | Fyzika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physics | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce podává přehled školního a mimoškolního astronomického vzdělávání v České republice a přichází s metodami, určenými ke zmapování jeho případného vlivu na volbu přírodovědné kariéry. Zvolen byl smíšený přístup k výzkumu. Na základě první, kvalitativní, části byly formulovány hypotézy a upřesněny výzkumné otázky. Hypotézy byly následně podrobeny zkoumání v dotazníkovém šetření mezi studenty vysokých škol. Zpracování dat ukázalo namísto vlivu astronomického vzdělávání spíše na silnější souvislost kariérní volby s celkovým množstvím odborných zájmů studenta v období před vstupem na vysokou školu. Diskutovány jsou možné praktické dopady výzkumných zjištění a doporučení pro další výzkum. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis provides an overview of Czech astronomy education both inside and outside of school environment and develops methods to explore its possible influence on science career decision. A mixed approach was chosen for the research. Based on the first qualitative part, hypotheses and specified research questions were formulated. Consequently, the hypotheses were examined using questionnaires distributed to students of several Czech universities. However, the data analysis showed a variable stronger than involvement in astronomy education - the breadth of science interest. Possible practical outcomes and recommendations for future research are discussed. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Astronomický ústav UK | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.contributor.consultant | Žák, Vojtěch | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990022846590106986 | |