Teleshopping a teleshoppingové pořady pohledem regulace
Teleshopping and the teleshopping programs to view of regulation
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108061Identifikátory
SIS: 203090
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Miessler, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Teleshopping, obchodní sdělení, RRTV, regulace médií, teleshoppingové pořadyKlíčová slova (anglicky)
Teleshopping, comercial communication, RRTV, media regulation, teleshopping programsTématem práce je specifický segment komerční mediální komunikace -teleshopping. Předmětem teleshoppingového vysílání není jen přímý prodej zboží, ale například i konzumace služeb, kterými mohou být účast v interaktivní soutěži, věštba či jiná služba ezoterického charakteru. Teleshopping jako jedna z forem obchodního sdělení podléhá úpravě zákona o regulaci reklamy, zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání a zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání. Podstatným pramenem úpravy je rovněž judikatura Městského soudu v Praze a Nejvyššího správního soudu. Na příkladech správní praxe Rady pro rozhlasové a televizní vysílání je popsána regulace tohoto segmentu obchodních sdělení a je zachycena celá šíře možných porušení zákonných předpisů v případech vysílání teleshoppingu. Předkládaný materiál pro komplexnost rozboru dané problematiky zasazuje teleshopping do širšího kontextu, proto se věnuje rovněž popisu dalších forem obchodních sdělení zastoupených v oblasti televizního vysílání a vysvětluje rozdíly mezi jednotlivými typy. Pozornost je věnována také zahraničním zkušenostem, zejména pak příkladům postihů protiprávního teleshoppingu ve vybraných evropských zemích.
The topic of this work is a specific segment of commercial media communication - teleshopping. The subject of teleshopping broadcasting is not only the direct sale of goods, but also the consumption of services, which may include participation in an interactive competition, prophecy or other esoteric service. Teleshopping as one of the forms of commercial communication is subject to the amendment to the Advertising Regulation Act, the Radio and Television Broadcasting Act and the On-demand Audiovisual Media Services Act. The case law of the Municipal Court in Prague and the Supreme Administrative Court is also an essential source of regulation. Examples of administrative practices of the Council for Radio and Television Broadcasting describe the regulation of this segment of commercial communications and it captures a wide range of potential violations of legal regulations in the case of teleshopping broadcasts. The material for the comprehensive analysis of the issue puts teleshopping in a broader context, therefore it also describes other forms of commercial communications represented in the field of television broadcasting and explains the differences between types. Attention is also paid to foreign experience, especially examples of sanctions against illegal teleshopping in selected European...
