Zobrazit minimální záznam

Cantata and oratorio in Czech and French post-war music
dc.contributor.advisorSlavický, Milan
dc.creatorHofericová, Marie
dc.date.accessioned2017-04-04T11:26:32Z
dc.date.available2017-04-04T11:26:32Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10785
dc.description.abstractKantátově-oratorn tvorba představuje v celkové hudebn produkci druhé poloviny 20. stolet poměrně početnou skupinu. Po roce 1950 předevšm dky oblibě politických a sociálnch témat zažvala kantátová tvorba velkou expanzi. 50. léta se tak stala velmi bohatým kantátovým obdobm. Avšak v následujcch dekádách už tak velké produkce nedosáhla. Autoři zejména v oratorn tvorbě pokračuj ve volbě témat, která se daj označit za tradičn, jakými jsou mytologie, náměty z bible nebo ze života světců. Od 50. let se kromě politických a sociálnch námětů objevovala i dla s tematikou doznvajcch reakc na 2. světovou válku (kantáta-oratorium G. Křivinky Motýli tady nežijí), dále historickou (P. Eben - Pocta Karlu IV.) a série kantát Z. Šestáka na latinské texty odkazujcch na bibli. Naproti tomu se francouzšt autoři věnuj vce biblickým námětům, kdy se jejich oblbeným přběhem stává putován tř králů za betlémskou hvězdou. Francouzšt autoři také rádi opěvuj krásu Pařže (Jean Françaix - Les ponts de Paris) nebo zámku ve Versailles (Joseph Kosma - La promenade Versailles). V porovnán obou zem se oratoria po tematické stránce však přliš neodlišuj. Objevuj se (podobně jako u kantát) náměty z bible, historie i aktuáln dějinné události, jakými byl opět konec druhé světové války nebo v 60. letech lety do vesmru. Zajmavost ve Francii je volba...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleČeská a francouzská poválečná kantáta a oratorium (přehled tvorby, recepce se zaměřením na vybraná oratoria)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-01
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27914
dc.title.translatedCantata and oratorio in Czech and French post-war musicen_US
dc.contributor.refereeGabrielová, Jarmila
dc.identifier.aleph000640525
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusic Studiesen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusic Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csKantátově-oratorn tvorba představuje v celkové hudebn produkci druhé poloviny 20. stolet poměrně početnou skupinu. Po roce 1950 předevšm dky oblibě politických a sociálnch témat zažvala kantátová tvorba velkou expanzi. 50. léta se tak stala velmi bohatým kantátovým obdobm. Avšak v následujcch dekádách už tak velké produkce nedosáhla. Autoři zejména v oratorn tvorbě pokračuj ve volbě témat, která se daj označit za tradičn, jakými jsou mytologie, náměty z bible nebo ze života světců. Od 50. let se kromě politických a sociálnch námětů objevovala i dla s tematikou doznvajcch reakc na 2. světovou válku (kantáta-oratorium G. Křivinky Motýli tady nežijí), dále historickou (P. Eben - Pocta Karlu IV.) a série kantát Z. Šestáka na latinské texty odkazujcch na bibli. Naproti tomu se francouzšt autoři věnuj vce biblickým námětům, kdy se jejich oblbeným přběhem stává putován tř králů za betlémskou hvězdou. Francouzšt autoři také rádi opěvuj krásu Pařže (Jean Françaix - Les ponts de Paris) nebo zámku ve Versailles (Joseph Kosma - La promenade Versailles). V porovnán obou zem se oratoria po tematické stránce však přliš neodlišuj. Objevuj se (podobně jako u kantát) náměty z bible, historie i aktuáln dějinné události, jakými byl opět konec druhé světové války nebo v 60. letech lety do vesmru. Zajmavost ve Francii je volba...cs_CZ
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990006405250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV