Proměny mediálního obrazu Miloše Formana v dobovém tisku
Transformations of Miloš Forman's media image in contemporary press
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107709Identifikátory
SIS: 192829
Kolekce
- Kvalifikační práce [17115]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotný, David Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
19. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Film, Miloš Forman, režisér, mediální obraz, tisk, nová vlna, nový HollywoodKlíčová slova (anglicky)
Film, Miloš Forman, director, media view, press, new wave, new HollywoodTato diplomová práce se věnuje proměnám mediálního obrazu Miloše Formana, tedy přesněji tomu, jak ho dobová média v Česku zaznamenávala. Miloš Forman je světově nejznámějším a nejuznávanějším českým filmovým režisérem. Jeho osud je propojen s osudem české kinematografie a je zároveň příběhem jejích proměn. Právě ve Formanově životním příběhu se zrcadlí dějiny novodobé kinematografie. Práce si klade za úkol zjistit, proč navzdory emigraci nebyl Forman dehonestován. Snaží se dokázat, že jeho mediální obraz nebyl nikdy striktně negativní a sám Forman se nikdy nestal tabuizovaným tématem. Formanova osobnost se totiž vymyká standardům. Je zároveň důkazem, že pokud tvorba není vyloženě antagonistická vůči režimu, vzbuzuje respekt napříč ideologií. Navzdory své emigraci a navzdory politicky determinovaným médiím, byl v jednotlivých etapách reflektován sice různě, ale stále v relativně dobrém světle. Práce zkoumá vnímání médií ve třech životních etapách: práce v Československu před odchodem do Spojených států, práce v zahraničí, a nakonec po sametové revoluci. Přestože se Forman podílel na mnoha filmech, v práci se řeší jen jeho celovečerní tvorba. A protože Miloš Forman je osobností, která přesahuje hranice Československa, potažmo České republiky, reflektovaly jeho kariéry média i v zahraničí. Tamní...
This master's thesis is devoted to the changes of Miloš Forman's media image, more precisely how period press noticed both his career and work. Miloš Forman is the most acknowledged and most famous czech film director. His story is connected with story of czech cinematography and story of its changes. The thesis wants to find out, why Forman wasn't destroyed even though he left the country, despite his emigration. It is trying to prove that his media image never been strictly negative and Forman itself never became taboo. Forman's person is beyond all standards. He is proof, that if the work is not strong crtitical against regime, it arouses respect despite all the ideology. He was reflected in the various stages, but still in relatively good light. The thesis examines the perception of the media in three life stages: work in Czechoslovakia before going to the United States, working abroad and finally after the Velvet Revolution. Although Forman has participated in many films, thesis focused only on his feature-length work. And because Miloš Forman is a person who transcends the borders of Czechoslovakia, or the Czech Republic, media abroad reflected his career as well, althought the view there was slightly different from the domestic one.