Stigmatizace romských žáků na základních školách v Rokycanech a její vliv na další život jedince
Stigmatization of Roma Children at Primary Schools in Rokycany and its Impact on the Individual
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107626Identifikátory
SIS: 210646
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koťa, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Stigmatizace|Romové|Romské děti|Vzdělávání Romů|Stigmatizace romských žáků|Romská minoritaKlíčová slova (anglicky)
Stigmatization|Roma people|Roma children|Education of Roma children|Stigmatization of Roma children|Roma minorityBakalářská práce "Stigmatizace romských žáků na základních školách v Rokycanech a její vliv na další život jedince" popisuje potenciální vliv stigmatizace na další život romských dětí. Cílem této práce je deskripce přístupu učitelů k romským dětem na základní škole. Teoretická část práce stručně představuje Goffmanovo pojetí stigmatu, dále pak samostatné kapitoly věnující se romskému etniku, Romům v České republice a jejich vzdělávání, s úvodem do osobnosti učitele a individuálního přístupu. Praktická část práce je věnovaná kvalitativnímu výzkumu, ve kterém prostřednictvím metody polo- strukturovaného rozhovoru popisují mladiství Romové jejich zkušenost se stigmatizací na základních školách v Rokycanech. KLÍČOVÁ SLOVA stigmatizace, Romové, romské děti, vzdělávání Romů, stigmatizace romských žáků, romská minorita
The bachelor thesis titled "Stigmatization of Roma Children at Primary Schools in Rokycany and its Impact on the Individual" describes potential impact of stigmatization on Roma children. The thesis aims to describe teachers' approach to the Roma children at primary schools. Theoretical part of the thesis presents a short introduction to the Goffman's definition of stigma, Roma ethnicity, Roma people in the Czech Republic and their education, following up with an introduction to the personality of a teacher and an individual approach. Practical part of the thesis is dedicated to semi-structured interviews of Roma children and their personal experience with stigmatization at elementary schools in Rokycany. KEYWORDS stigmatization, Roma people, Roma children, education of Roma children, stigmatization of Roma children, Roma minority
