Zobrazit minimální záznam

Islámský terorismus v americkém filmu: jak si konstruujeme své vlastní nepřátele
dc.contributor.advisorZáhora, Jakub
dc.creatorKotvalová, Anna
dc.date.accessioned2020-08-27T15:06:56Z
dc.date.available2020-08-27T15:06:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107582
dc.description.abstractCHARLES UNIVERSITY FACULTY OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE OF POLITICAL SCIENCE DEPARTMENT OF INTERNATIONAL RELATIONS Islamic terrorism in US film: how we construct our own enemies Master's thesis Author: Bc. Anna Kotvalová Study programme: International Relations Supervisor: Mgr. Jakub Záhora, Ph.D. Year of the defense: 2019 ABSTRAKT Předkládaná diplomová práce se zabývá zobrazováním a konstrukcí islámského terorismu v americké kinematografii po 9/11 a zobrazováním War on Terror ve třech vybraných mainstreamových amerických filmech, Zero Dark Thirty, Lone Survivor a American Sniper. Tato práce se opírá o dva hlavní teoretické proudy, kritická teroristická studia a propojení populární kultury a světa politiky. Práce analyzuje a interpretuje diskurz ve třech zmíněných filmech primárně skrze narativy a diskurz, které odkazují na antagonisty v těchto příbězích. Konkrétně se práce zaměřuje na zobrazování ospravedlňování a odůvodňování amerického chování v rámci War on Terror. Současně práce analyzuje politické důsledky tohoto diskurzu. Diplomová práce identifikuje čtyři základní repetitivní diskurzivní vzorce: humanizace "americké strany", dehumanizace antagonistů, mučení a násilí a neexistence kontextu. Závěrem potvrzuje předpoklad, že diskurz, který odkazuje na antagonisty je extrémně diskriminační a...cs_CZ
dc.description.abstractCHARLES UNIVERSITY FACULTY OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE OF POLITICAL SCIENCE DEPARTMENT OF INTERNATIONAL RELATIONS Islamic terrorism in US film: how we construct our own enemies Master's thesis Author: Bc. Anna Kotvalová Study programme: International Relations Supervisor: Mgr. Jakub Záhora, Ph.D. Year of the defense: 2019 ABSTRACT The presented diploma thesis is concerned with the discourse and narratives of the phenomenon of terrorism in the American cinema, produced after 9/11 and its reflection on the events within the War on Terror. This thesis rests on two major theoretical realms, Critical terrorism studies and the interconnection between popular culture and the world of politics. This thesis addresses three American mainstream films produced after 9/11, Zero Dark Thirty, Lone Survivor and American Sniper in order to analyse the discourse and narratives which refer to the antagonists in these movies (more specifically, the discourse and narratives which portrays justification for the American behaviour within the War on Terror) and to address the political consequences of this kind of discourse. This thesis defines four major repetitive patterns in the discourse: humanization of the "American side", dehumanization of the antagonists, depiction of torture and violence and lack of context and concludes...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectterrorismen_US
dc.subjectconstructivismen_US
dc.subjectUSen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectpublic discourseen_US
dc.subjectfilmen_US
dc.subjectIslamic fundamentalismen_US
dc.subjectterorismuscs_CZ
dc.subjectkonstruktivismuscs_CZ
dc.subjectUScs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectveřejný diskurscs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectislámský fundamentalismuscs_CZ
dc.titleIslamic terrorism in US film: how we construct our own enemiesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-18
dc.description.departmentKatedra mezinárodních vztahůcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of International Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId203690
dc.title.translatedIslámský terorismus v americkém filmu: jak si konstruujeme své vlastní nepřátelecs_CZ
dc.contributor.refereeDitrych, Ondřej
dc.identifier.aleph002283580
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMezinárodní vztahycs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Relationsen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mezinárodních vztahůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of International Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní vztahycs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Relationsen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCHARLES UNIVERSITY FACULTY OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE OF POLITICAL SCIENCE DEPARTMENT OF INTERNATIONAL RELATIONS Islamic terrorism in US film: how we construct our own enemies Master's thesis Author: Bc. Anna Kotvalová Study programme: International Relations Supervisor: Mgr. Jakub Záhora, Ph.D. Year of the defense: 2019 ABSTRAKT Předkládaná diplomová práce se zabývá zobrazováním a konstrukcí islámského terorismu v americké kinematografii po 9/11 a zobrazováním War on Terror ve třech vybraných mainstreamových amerických filmech, Zero Dark Thirty, Lone Survivor a American Sniper. Tato práce se opírá o dva hlavní teoretické proudy, kritická teroristická studia a propojení populární kultury a světa politiky. Práce analyzuje a interpretuje diskurz ve třech zmíněných filmech primárně skrze narativy a diskurz, které odkazují na antagonisty v těchto příbězích. Konkrétně se práce zaměřuje na zobrazování ospravedlňování a odůvodňování amerického chování v rámci War on Terror. Současně práce analyzuje politické důsledky tohoto diskurzu. Diplomová práce identifikuje čtyři základní repetitivní diskurzivní vzorce: humanizace "americké strany", dehumanizace antagonistů, mučení a násilí a neexistence kontextu. Závěrem potvrzuje předpoklad, že diskurz, který odkazuje na antagonisty je extrémně diskriminační a...cs_CZ
uk.abstract.enCHARLES UNIVERSITY FACULTY OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE OF POLITICAL SCIENCE DEPARTMENT OF INTERNATIONAL RELATIONS Islamic terrorism in US film: how we construct our own enemies Master's thesis Author: Bc. Anna Kotvalová Study programme: International Relations Supervisor: Mgr. Jakub Záhora, Ph.D. Year of the defense: 2019 ABSTRACT The presented diploma thesis is concerned with the discourse and narratives of the phenomenon of terrorism in the American cinema, produced after 9/11 and its reflection on the events within the War on Terror. This thesis rests on two major theoretical realms, Critical terrorism studies and the interconnection between popular culture and the world of politics. This thesis addresses three American mainstream films produced after 9/11, Zero Dark Thirty, Lone Survivor and American Sniper in order to analyse the discourse and narratives which refer to the antagonists in these movies (more specifically, the discourse and narratives which portrays justification for the American behaviour within the War on Terror) and to address the political consequences of this kind of discourse. This thesis defines four major repetitive patterns in the discourse: humanization of the "American side", dehumanization of the antagonists, depiction of torture and violence and lack of context and concludes...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mezinárodních vztahůcs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022835800106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV