Porovnání strategických komunikací hlavního města Prahy a České republiky směrem k zahraničnímu a českému publiku v rámci oslav 100. výročí vzniku republiky
Comparison of strategic communication of main city Prague and Czech Republic towards non-Czech and Czech public within celebrations of 100. anniversary establishment of Czechoslovakia
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107383Identifiers
Study Information System: 204426
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Dolanská, Nora
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
14. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Destinační marketing, propagace destinace, komunikace v cestovním ruchu, státní komunikační agentura, historické výročíKeywords (English)
Destination marketing, destination promotion, tourism communication, national communication agency, historic anniversarybakalářská práce se zaměřuje na destinační marketing. Nejprve se věnuje charakteristice marketingu lokalit a cestovního ruchu, jeho cílům, cílovým skupinám, možným úskalím a komunikačním aspektům, které představují hlavně eventy a atrakce destinace. Následně popisuje tuzemské komunikační agentury (celostátní CzechTourism a pražskou Prague City Tourism), jež mají za úkol propagovat buď celý český stát nebo pouze hlavní město Prahu. Třetí kapitola pak probírá a porovnává aktivity popsaných agentur v rámci minulého roku, kdy Česká republika společně se Slovenskem oslavovala 100. výročí založení Československa a další související historická výročí. Praktickou část pak tvoří kvantitativní dotazníkové še ření, jež se zabývá povědomím o oslavách historického jubilea mezi tuzemským a zahraničním obyvatelstvem České republiky
This thesis is focused on destination marketing. At first it explains the characteristic of this kind of marketing, its goals, target groups, potential problems and communication aspects which are represented especially by events and attractions. Theoretic part follows description of two Czech communication agencies (nationwide CzechTourism and Prague City Tourism from the capital city), when both of them are focused on propagation either the whole state, or just Prague. Third chapter then discusses and compares communication and marketing activities of both agencies, which happened last year to promote the 100th anniversary of founding Czechoslovakia and following important events. Practical part is constructed by a quantitative questionnaire survey, which is examining the awareness about celebrations of the historical jubilee between the Czech and foreign inhabitants of the Czech Republic.