Marketingová komunikace restauračních zařízení na malém městě
Marketing communication of Restaurants in a Small City
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107353Identifikátory
SIS: 192516
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
14. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
gastronomie, Neratovice, restaurace, marketingová komunikace, marketingový mix, komunikační mixKlíčová slova (anglicky)
gastronomy, Neratovice, restaurants, marketing communication, marketing mix, communication mixV České republice není jednoduché podnikat v gastronomii. Restaurace jsou zatížené byrokracií jako je např. elektronická evidence tržeb či protikuřácký zákon. Musí prakticky denně řešit nedostatek personálu a zároveň je hustota restaurací u nás jedna vůbec z nejvyšších v Evropě. Tato bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci restaurací na malém městě Neratovice. Jedná se o neturistické město, ze kterého značná část lidí dojíždí za prací či studiem mimo něj, a místní restaurace jsou tak nuceny bojovat o poměrně stálou klientelu. Pro účely této práce bylo vybráno pět restaurací, se kterými byl proveden polostrukturovaný rozhovor s cílem zjistit, jakým způsobem majitelé propagují své podniky. Výsledky tohoto rozhovoru sloužily ke zpracování této práce. Ta se ve svém úvodu opírá o marketingový mix, na kterém popisuje podnikaní v gastronomii jako takové. Největší část práce je pak věnována čtvrtému P - promotion, na který se váže komunikační mix. Ten slouží jako osnova, pomocí níž se popisují jednotlivé komunikační aktivity restaurací, nejdříve teoreticky a následně s ohledem na praktické užití. Závěrem práce dojde k určitému zhodnocení a shrnutí komunikačních aktivit jednotlivých restaurací.
Running a restaurant in the Czech Republic is not simple. There are many issues regarding gastronomy industry like too much bureaucracy or lack of skilled staff. The Czech Republic is also one of the most competitive countries in Europe in relation to numbers of restaurants per capita. This bachelor thesis is focused on marketing communication of restaurants in a small city called Neratovice. It is a non-tourist city with a lot of people commuting to work or school. Therefore, local restaurants have to reach and take care of a relatively steady clientele. I chose five restaurants from this city. With owners I did semi-structured interviews about their promotions and how they spread a word about their business. I analyzed the results and used them to write this thesis. I use a marketing mix to introduce the topic and describe what it means to run the restaurant. The core of my thesis is last P - promotion. For that reason I use a communication mix as an outline for describing both theoretically and practically communication activities of each restaurant. In conclusion I review individual restaurants and sum up their promotions.
