Zobrazit minimální záznam

Outdoor Education: the Norwegian Approach
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorBoháčová, Tereza
dc.date.accessioned2019-07-05T09:52:47Z
dc.date.available2019-07-05T09:52:47Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/107346
dc.description.abstractVýzkumy dokládají, že pobyt v přírodě je důležitý pro dětské zdraví a psychosociální i fyzický vývoj. Vzdělávání v přírodě může výrazně zvýšit kvalitu a smysluplnost učení, přispět ke spokojenosti žáků i učitelů a budovat u nich pozitivní vztah k přírodě. V Česku je však vyučování mimo školní budovu spíše výjimkou a dosud mu nebyla věnována výraznější pozornost. Naopak Norsko je svým přístupem k pobytu a vzdělávání v přírodě poměrně specifické. Smyslem práce je představit norský přístup ke vzdělávání v přírodě na základních školách. Teoretické kapitoly popisují problematiku vzdělávání v přírodě obecně, norský vzdělávací systém a tamější situaci vzdělávání v přírodě. Na tuto část navazuje kvalitativní výzkum provedený v okrese Bodø v severním Norsku. Hlavní metodou získání dat byly rozhovory s pedagogy ze sedmi místních základních škol. Výzkum popisuje učitelské pojetí vzdělávání v přírodě a předkládá odpovědi na otázku, odkud je vzdělávání v přírodě v Norsku podporováno.cs_CZ
dc.description.abstractResearch shows that being in nature is important for children's health and psychosocial and physical development. Outdoor education can significantly improve the quality and meaningfulness of learning, contribute to the teachers' and pupils' well-being and help to build a positive attitude towards nature. However, learning outside the school building is rather an exception in the Czech Republic and has not yet received much attention here. On the contrary, Norway is specific in its attitude to outdoor recreation and outdoor education. The purpose of this paper is to present Norwegian approach to outdoor education in primary schools. The theoretical chapters describe the issue of outdoor education in general with a specific focus on the Czech tradition and discourse, the Norwegian education system and the local situation of outdoor education. This part is followed by a qualitative research carried out in the Bodø district in northern Norway. The main method of data acquisition were interviews with teachers from seven local primary schools. The research describes the teachers' concept of outdoor education and answers the question of where the sources of support for outdoor education in Norway are.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectOutdoor education|Norway|uteskole|friluftsliv|place-based education|fieldwork|school gardenen_US
dc.subjectvzdělávání v přírodě|výchova v přírodě|Norsko|uteskole|friluftsliv|místně zakotvené učení|terénní výuka|školní zahradycs_CZ
dc.titleVzdělávání v přírodě: norský přístupcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-06-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId200012
dc.title.translatedOutdoor Education: the Norwegian Approachen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýzkumy dokládají, že pobyt v přírodě je důležitý pro dětské zdraví a psychosociální i fyzický vývoj. Vzdělávání v přírodě může výrazně zvýšit kvalitu a smysluplnost učení, přispět ke spokojenosti žáků i učitelů a budovat u nich pozitivní vztah k přírodě. V Česku je však vyučování mimo školní budovu spíše výjimkou a dosud mu nebyla věnována výraznější pozornost. Naopak Norsko je svým přístupem k pobytu a vzdělávání v přírodě poměrně specifické. Smyslem práce je představit norský přístup ke vzdělávání v přírodě na základních školách. Teoretické kapitoly popisují problematiku vzdělávání v přírodě obecně, norský vzdělávací systém a tamější situaci vzdělávání v přírodě. Na tuto část navazuje kvalitativní výzkum provedený v okrese Bodø v severním Norsku. Hlavní metodou získání dat byly rozhovory s pedagogy ze sedmi místních základních škol. Výzkum popisuje učitelské pojetí vzdělávání v přírodě a předkládá odpovědi na otázku, odkud je vzdělávání v přírodě v Norsku podporováno.cs_CZ
uk.abstract.enResearch shows that being in nature is important for children's health and psychosocial and physical development. Outdoor education can significantly improve the quality and meaningfulness of learning, contribute to the teachers' and pupils' well-being and help to build a positive attitude towards nature. However, learning outside the school building is rather an exception in the Czech Republic and has not yet received much attention here. On the contrary, Norway is specific in its attitude to outdoor recreation and outdoor education. The purpose of this paper is to present Norwegian approach to outdoor education in primary schools. The theoretical chapters describe the issue of outdoor education in general with a specific focus on the Czech tradition and discourse, the Norwegian education system and the local situation of outdoor education. This part is followed by a qualitative research carried out in the Bodø district in northern Norway. The main method of data acquisition were interviews with teachers from seven local primary schools. The research describes the teachers' concept of outdoor education and answers the question of where the sources of support for outdoor education in Norway are.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV