Reklama cílená na děti na sociálních sítích a její reflexe touto cílovou skupinou
Advertising Targeting Children on Social Media and its Reflextion by this Target Group
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107325Identifikátory
SIS: 204415
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zavadilová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
14. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Reklama cílená na děti, influenceři, Instagram, sociální sítě, influencer marketingKlíčová slova (anglicky)
Advertising targeting children, influencers, Instagram, social media, influencer marketingTato bakalářská práce se věnuje reklamě cílené na děti na sociálních sítích, která bývá často vystavena kritice a je řešena především její etická stránka, jelikož se v případě dětí jedná o nejcitlivější cílovou skupinu. První část práce je zaměřena obecně na reklamu cílenou na děti, její právní regulaci obsahujcí také příklady ze zahraničí a psychologický profil dětí. Praktická část práce se zaměřuje na sociální síť Instagram a reklamu, kterou na něm influenceři zveřejňují. V této souvislosti dochází především k diskuzi ohledně transparentnosti influencerů a potřeby reklamní příspěvky náležitě označovat. Cílem práce je zjistit, zda dokáží děti tento způsob reklamy identifikovat a také ukázat, jak ho reflektují.
The bachelor's thesis focuses on commercials targeting children on social media networks, which is often criticized and often discussed due to its ethical side, since children target group is the most sensitive one. The first part of the thesis focuses on commercials targeting children group and how it is regulated by law including examples from abroad and psychological profile of children. Practical part of the thesis focuses on the social network called Instagram and commercials published by influencers. In this context we experience discussions mostly considering transparency of the influencers and the necessity of labelling advertisement posts. The goal of the thesis is to shed a light on approach of children towards influencer commercials and find out under what circumstances can children identify a commercial.
