dc.contributor.advisor | Semerák, Vilém | |
dc.creator | Zacharuk, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2019-07-02T10:10:04Z | |
dc.date.available | 2019-07-02T10:10:04Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/107109 | |
dc.description.abstract | Podíl celkového Čínského exportu a importu na HDP v posledních letech klesá, což se zdá v rozporu s četnými tvrzeními o Číně usilující po vyšší otevřenosti jejich ekonomiky. Naše hypotéza je, že pokles může souviset s vývojem GVCs a asymetrickým zlepšení dopravy v Číně, způsobenou evolucí v infrastruktuře. Použili jsme zjednodušené metody regionalizace a regionální input-output analýzu, abychom identifikovali trend v meziregionálním obchodu. Výsledky ukazují nárust meziregionálního obchodu, což není v rozporu s touto hypotézou. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The ratio of China's aggregate exports and aggregate imports to GDP has been decreasing in recent years, which seems to contradict many claims about China striving for increased openness about their economy. Our hypothesis is that the decrease might be connected with the development of GVCs and asymmetric improvement of transportation in China, driven by evolution of infrastructure. We have used simplified regionalization methods and regional input-output analysis in order to identify trend of interregional trade. The results show increase in interregional trade which does not refute this hypothesis. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | gravity | en_US |
dc.subject | border effect | en_US |
dc.subject | home bias | en_US |
dc.subject | gravity | cs_CZ |
dc.subject | border effect | cs_CZ |
dc.subject | home bias | cs_CZ |
dc.title | Border Effect and Openness of Chinese Economy | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-06-11 | |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 202584 | |
dc.title.translated | Efekt hranic a otevřenost čínské ekonomiky | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Cazachevici, Alina | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Ekonomie a finance | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics and Finance | en_US |
thesis.degree.program | Ekonomické teorie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Economics | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics and Finance | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomické teorie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Podíl celkového Čínského exportu a importu na HDP v posledních letech klesá, což se zdá v rozporu s četnými tvrzeními o Číně usilující po vyšší otevřenosti jejich ekonomiky. Naše hypotéza je, že pokles může souviset s vývojem GVCs a asymetrickým zlepšení dopravy v Číně, způsobenou evolucí v infrastruktuře. Použili jsme zjednodušené metody regionalizace a regionální input-output analýzu, abychom identifikovali trend v meziregionálním obchodu. Výsledky ukazují nárust meziregionálního obchodu, což není v rozporu s touto hypotézou. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The ratio of China's aggregate exports and aggregate imports to GDP has been decreasing in recent years, which seems to contradict many claims about China striving for increased openness about their economy. Our hypothesis is that the decrease might be connected with the development of GVCs and asymmetric improvement of transportation in China, driven by evolution of infrastructure. We have used simplified regionalization methods and regional input-output analysis in order to identify trend of interregional trade. The results show increase in interregional trade which does not refute this hypothesis. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | B | |