Válečný plakát a propaganda v období II. světové války
World War II Posters and Propaganda
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107057Identifiers
Study Information System: 187238
Collections
- Kvalifikační práce [6815]
Author
Advisor
Referee
Gvoždiak, Vít
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Electronic Culture and Semiotics
Department
Department of Electronic Culture and Semiotics
Date of defense
11. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
plakát, propaganda, znak, II. světová válka, obraz, slogan, vůdce, nepřítel, politikaKeywords (English)
poster, propaganda, sign, World War II, image, slogan, leader, enemy, politicsDiplomová práce se bude zabývat sémiotikou válečného plakátu v období II. světové války. Analyzuje stěžejní rétorické a vizuální motivy jednotlivých sdělení s ohledem na jejich zasazení v daném ideologickém kontextu. Na tomto základě porovná specifická schémata válečného plakátu Sovětského svazu, Spojeného království, Spojených států amerických a nacistického Německa. Součástí budou i vybrané příklady Československého plakátu.
The thesis offers semiotic analysis of the World War II poster. It examines the fundamental rhetorical and visual examples based on specific ideological context. The thesis presents the representative war posters of the Soviet Union, United Kingdom, United States of America and Nazi Germany. Selected samples of the Czechoslovak posters are also included.